סקר בקרב אנשי קולנוע קובע: זהו הסרט הטוב ביותר של שנות ה-2000

התוצאות הן פרי הסקר שקיים האתר IndieWire, שבתחילת דרכו התמקד בקולנוע עצמאי אולם עוסק כיום גם בפרויקטים מסחריים יותר • לאיזה מקום הגיע הסרט האהוב עליכם?

"מלהולנד דרייב", "שמש נצחית בראש צלול" ו"ארץ קשוחה". צילום: יח"צ

אתר תעשיית הקולנוע האמריקני הוותיק IndieWire, שבתחילת דרכו התמקד בקולנוע עצמאי אולם עוסק כיום גם בהוליווד הממוסדת, ערך סקר בקרב יותר ממאה קולנוענים עצמאיים מוערכים (או כאלה שמזוהים עם הז'אנר) וביקש מכל אחד מהם לדרג את הסרטים הכי טובים (ולא בהכרח עצמאיים) של שנות ה-2000, לפי טעמם האישי.

הסקר נערך במסגרת "שבוע ה-2000" שקיים האתר, ובו השתתפו יוצרים כמו ג'ו דנטה (במאי "גרמלינס"), פארקר פין (במאי סרט האימה "סמייל"), ג'ניפר קנט (במאית סרט האימה "באבדוק"), השחקן דיוויד ארקט ("צעקה"), השחקן-קומיקאי ביל ביידר ("בארי") ורבים אחרים.

אז אילו סרטים זכו למרב הקולות? ובכן, "שמש נצחית בראש צלול" (מישל גונדרי, 2004) קיבל 34 איזכורים בקרב הנשאלים, מה שהציב אותו, לאחר שקלול כל התשובות, במקום הראשון. אחריו, עם 28 איזכורים לכל סרט, התמקמו "ארץ קשוחה" (האחים כהן, 2007), "מוכה אהבה" (פול תומאס אנדרסון, 2002) ו"הילדים של מחר" (אלפונסו קוארון, 2006). בהמשך, קיבל "מלהולנד דרייב" (דיוויד לינץ', 2001) 24 איזכורים, "זודיאק" (דיוויד פינצ'ר, 2007) צבר 21 איזכורים, ו"האביר האפל" (כריסטופר נולאן, 2008) הסתפק ב-20 איזכורים.

"מוכה אהבה", צילום: יח"צ

את העשירייה הפותחת סגרו "מצב רוח לאהבה" (וונג קאר ואי, 2000), "ואת אמא שלך גם" (אלפונסו קוארון, 2001) ו"אבודים בטוקיו" (סופיה קופולה, 2003). בנוסף: "עיר האלוהים" (קטיה לונד ופרננדו מאירלס, 2002) ו"המסע המופלא" (הייאו מיאזאקי, 2001) שהגיעו גם הם למקומות גבוהים בדירוג הכולל. ברכות לכולם.  

"אבודים בטוקיו", צילום: יח"צ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר