בלי בושה: הקולגה של גל גדות לסרט "שלגיה" קוראת ל"שחרור פלשתין"

רייצ'ל זגלר, השחקנית שמככבת ברימייק המבטיח של דיסני, פרסמה ציוץ פרו-פלשתיני ועוררה סערה ברשת • הציוץ צבר תוך שעות יותר מרבע מיליון צפיות ותגובות רבות ברשת, שכצפוי נחלקו בין גולשים שחיזקו את דבריה לבין גולשים שתמכו בגל

גל גדות לצד רייצ'ל זגלר. צילום: Getty Images

רייצ'ל זגלר, השחקנית המוכרת בעיקר בזכות תפקידה ב"סיפור הפרברים" וכעת בתפקיד שלגיה ברימייק המבטיח של דיסני, מעוררת לא מעט מחלוקות בעקבות תמיכתה הפומבית בפלשתינים. למרות שהיא משחקת לצד גל גדות, שמגלמת את המלכה הרעה, זגלר לא מהססת להביע את דעותיה הפוליטיות, בעיקר בנוגע לסכסוך הישראלי פלשתיני.

אתמול (שני), שלושה ימים לאחר פרסום הטריילר הרשמי והראשון של גרסת הלייב אקשן המדוברת לשלגיה בכנס המעריצים של דיסני והמתקפה האנטישמית והפרו פלשתינית הקשה שחוותה גל ברשת, זגלר החליטה להבהיר באיזה צד של הסכסוך היא תומכת.

"אני אוהבת אתכם כל כך", צייצה בחשבון ה-X הרשמי שלה (טוויטר לשעבר) אחריו עוקבים 389 אלף גולשים. "תודה על האהבה ועל 120 מיליון צפיות בטריילר שלנו בתוך 24 שעות בלבד! איזה טירוף. אני עמוק בתוך החזרות ל'רומיאו ויוליה' אז אני יוצאת מכאן. ביי לעכשיו ותמיד תזכרו: 'שחררו את פלשתין'".

הציוץ הפרו פלשתיני צבר תוך שעות יותר מרבע מיליון צפיות, אלפי שיתופים ולייקים ומאות תגובות, שכצפוי נחלקו בין גולשים שחיזקו את דבריה ותקפו את גל, לבין מי שבחרו להביע תמיכה בגל ולעגו לציוץ. "אני כל כך מצטער שאת נאלצת לקחת חלק במסיבות עיתונאים לצד זו שאסור להזכיר את שמה", כתב גולש. "גל גדות צריכה להיזהר", הוסיף גולש אחר כשאחרים מציינים כמה הם אוהבים אותה וגאים בה על כך שהיא עומדת לצד הפלשתינים.

גל גדות בתפקיד המלכה הרעה ב"שלגיה", צילום: יח"צ

לצד התמיכה בזגלר, היו כאמור גם לא מעט תגובות מצד גולשים שבחרו לצאת נגדה ולהביע תמיכה בצד הישראלי. "שכחת לציין שצריך לשחרר את הפלשתינים מחמאס", נכתב. "מה עם לשחרר את החטופים?", הוסיפו אחרים. "את מודעת לעובדה שנשיא דיסני הוא יהודי, נכון?", צייץ גולש אחר. "את כנראה לא רוצה שילהקו אותך לתפקידים עתידיים ואנחנו בסדר גמור עם זה כי את חלאה". "את פשוט מקנאה בגל", צייצו אחרים, כשגולשים ישראלים הוסיפו בעברית בלעג: "מה את קשורה חיים? את יצור פתטי".

הציוץ הזה רחוק מלהיות הפעם הראשונה בה הביעה השחקנית זוכת גלובוס הזהב את תמיכתה הגורפת בצד הפלשתיני. זגלר פרסמה הרבה לפני המלחמה הנוכחית מספר ציוצים וסטוריז צבועים בחשבון האינסטגרם שלה, בהם קראה להפסיק את האלימות ולתמוך בזכויות האדם של הפלשתינים.

רייצ'ל זגלר תומכת בפלשתינים, צילום: AP

במאי 2021, במהלך מבצע "שומר החומות", היא צייצה בטוויטר: "אין זה ראוי שנראה כאב וסבל ולא נזעק לעזרה. עלינו לעמוד לצד המדוכאים והנפגעים בכל מקום בעולם. הפלשתינים זכאים לזכויות כמו כל אדם אחר, וזכאים לחיים בכבוד ולחופש ממגבלות הכיבוש". בנובמבר 2022 פרסמה תמונה בסטורי שלה באינסטגרם עם הכיתוב "Free Palestine", תוך שהיא קוראת לעוקביה להיות מודעים לזכויות האדם של הפלשתינים ולפעול למען שינוי.

גם באוקטובר 2023 הביעה זגלר את דאגתה לנוכח המצב בעזה בציוץ נוסף שפרסמה בחשבון ה-X שלה, בו קראה להפסקת אש מיידית, ללא שום אזכור של החטופים הישראלים."אי אפשר לעמוד בצד ולהתעלם מהכאב והסבל. חייבים לפעול למען חופש וצדק לפלשתין", כתבה. מאז, זגלר המשיכה להביע את דעותיה בנוגע לנושאים הקשורים לסכסוך ולזכויות האדם והייתה ברורה בעמדותיה הפוליטיות גם כשנשאלה על כך בראיונות. 

ומה יש לגל לומר בנושא? כצפוי גל נמצאת במצב מורכב מבחינה מקצועית ולכן נמנעת מלהתייחס ישירות לעמדותיה של זגלר, אך המתח והניכור בין השתיים ניכר לעין במהלך ראיונות משותפים או אירועים הקשורים לקידום הסרט "שלגיה", בהם ניתן להבחין שגל שומרת על ריחוק מסוים ואינטראקציה מינימלית עם זגלר ולא מגיבה או מתייחסת להצהרות הפוליטיות שלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר