קייט בלאנשט: "עבור השתתפותי ב'שר הטבעות' נתנו לי סנדוויצ'ים בחינם"

השחקנית האוסטרלית, אחד השמות היותר מוכרים ומעוטרים בקאסט הרחב של סאגת הסרטים האייקונית, שגילמה בשלושת חלקיה (ובשני פרקי "ההוביט") את האלפית גלדריאל, טוענת שהתשלום על הופעתה בפרויקטים היה לא פחות ממביך • "לא קיבלנו כלום"

קייט בלאנשט ב"שר הטבעות". צילום: יח"צ

עם הכנסות של כמעט שלושה מיליארד דולר ברחבי העולם, סרטי "שר הטבעות" בבימויו של פיטר ג'קסון היא אחת מהסדרות הקולנועיות המצליחות, האיכותיות והאהובות בכל הזמנים - בטח כשמדובר בסרטי פנטזיה. לכן היה אפשר לחשוב שכוכבי הסרטים קיבלו גמול הולם וראוי על התפקידים הבלתי נשכחים שגילמו אי שם בתחילת המילניום. אז זהו, שלא בהכרח.

השחקנית האוסטרלית קייט בלאנשט, אחד השמות היותר מוכרים ומעוטרים בקאסט הרחב של הסאגה, שגילמה בשלושת פרקי "שר הטבעות" (ובשני פרקי "ההוביט") את האלפית גלדריאל, טוענת שהתשלום על הופעתה בסרטים היה לא פחות ממביך.

קייט בלאנשט, צילום: EFP

בראיון שהעניקה בלאנשט ביום שלישי האחרון לתוכנית האירוח "Watch What Happens Live", לטובת קידום סרטה החדש "בורדרלנדס", נשאלה הכוכבת על ידי המנחה אנדי כהן על איזה זה סרט היא קיבלה את הצ'ק הכי גדול בקריירה שלה. "זה ככל הנראה 'שר הטבעות'", תהה כהן, אבל התשובה הפתיעה אפילו אותו. "אתה צוחק עליי?!", השיבה בלאנשט. "לא, לא. לא שילמו לאף אחד כדי לעשות את הסרט הזה".

כשכהן הקשה ושאל אם אף אחד לא קיבל, רטרואקטיבית, נתח מרווחי הסרט ("Backend" בלשון התעשייה, שיטה נפוצה מאוד כיום), היא ענתה: "לא! זה הרבה לפני שעשו את זה. לא קיבלנו כלום. פשוט רציתי לעבוד עם הבחור שעשה את 'מוות קליני' (קומדיית-אימה ניו-זילנדית שביים ג'קסון ב-1992 בתקציב זעום של 3 מיליון דולר ונחשבת כיום לסרט קאלט; ד"פ). פחות או יותר קיבלתי סנדוויצ'ים בחינם ונתנו לי לשמור את אוזני האלפית שלי. לא משלמים לנשים כמו שאתה חושב", היא סיכמה.

קייט בלאנשט ב"בורדרלנדס", צילום: יח"צ

ואכן, בלאנשט אינה שחקנית "שר הטבעות" היחידה שהתלוננה על התשלום המעליב שקיבלו כוכבי הסאגה. מובן שהיא לא באמת השתתפה בסרטים בחינם (וגם לא תמורת כריכים ואוזניים מלאכותיות), אך למרות שהיא לא חשפה את השכר המדויק שקיבלה, השחקן אורלנדו בלום - שגילם בסדרה את האלף השרמנטי לגולאס - אמר בשנה שעברה להאוורד סטרן שהוא קיבל על שלושת הסרטים יחד 175,000 דולר בלבד. די מביך, ובלאנשט רמזה שהיא קיבלה לכאורה פחות מזה, שכן היא אישה.

"שר הטבעות", צילום: יח"צ

החדשות המעודדות: בלאנשט בת ה-55 היא כיום אחת מהשחקניות הבולטות והעסוקות בהליווד. נוסף על תפקידה הראשי ב"בורדרלנדס" (שסופג ביקורות איומות, אגב), בקרוב גם נוכל לראות אותה במותחן הפשע "תיק שחור" (Black Bag) בבימויו של סטיבן סודרברג ולצידם פירס ברוסנן ומייקל פסבנדר; בקומדיה הדרמטית "אבא, אמא, אחות, אח" בביומו של ג'ים גרמוש ולצד אדם דרייבר ומים ביאליק; ובסדרת הטלוויזיה "כתב ויתור" מבית היוצר של אלפונסו קוארון, שתושק באוקטובר הקרוב באפל TV פלוס. תשמרי לנו סנדוויץ', קייט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר