"חשוב שישודר בכל מקום": סרט תיעודי על הטבח ב"נובה" נמכר לשידור באוסטרליה

"עוד נחזור לרקוד" המדובר של יריב מוזר ישודר בערוץ "Nine" האוסטרלי ב-25 בספטמבר, לרגל שנה לפרוץ המלחמה • במאי הסרט ל"ישראל היום": "הסרט יוכל להחזיר לתודעה את החטופים מהמסיבה, שנמקים במנהרות חמאס ולא משתחררים בגלל אוזלת היד של הממשלה"

מתחם מסיבת ה"נובה" (ארכיון). צילום: איי.אף.פי.

בזמן שתושבי מדינת ישראל מחכים בקוצר רוח למתקפה האיראנית ולאחר כמעט 10 חודשים מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, רשת הטלוויזיה האוסטרלית "Nine" הודיעה היום (שלישי) כי היא רכשה לשידור את "עוד נחזור לרקוד", הסרט התיעודי המדובר של יריב מוזר, העוסק בטבח שהתרחש ב-7 באוקטובר במסיבת ה"נובה" באמצעות שחזורים של כמה מהשורדים ובשילוב צילומים נדירים וחומרי ארכיון.

הסרט, שנרכש לשידור גם על ידי ה-BBC הבריטי ועל ידי פרמאונט+ האמריקני, הוא קופרודוקציה בינלאומית ראשונה מסוגה בין HOT, פרמאונט ו-BBC, שיוקרן בשלוש היבשות ובישראל (בערוץ HOT8) ב-25 בספטמבר, בעוד הערוץ האוסטרלי ישדר אותו ב-7 באוקטובר, במלאת שנה לשבת השחורה. הוא נרכש לשידור גם בנורבגיה, שם ישודר בעתיד בערוץ VGTV.

 

קשת קסרוטי, אחד ממאות האנשים שנרצחו במסיבה, צילום: ללא קרדיט


הסרט, שהופק על ידי חברת SIPUR וסלוצקי הפקות בשיתוף גופי ההפקה הבינלאומייםBitachon 365, MGM Television וה-BBC, זכה לאחרונה בשני פרסים יוקרתיים בפסטיבל הסרטים DocEdge בניו זילנד, בהם "פרס האמת" על אופי התיעוד של הטבח. הוא יפתח ב-18 באוגוסט את פסטיבל הקולנוע התיעודי דוקו.טקסט בספריה הלאומית בירושלים.

לאחר פרסום הידיעה המשמחת, מוזר מסר ל"ישראל היום": "כבמאי ישראלי, זאת זכות גדולה לעבוד מול גופי טלוויזיה מהגדולים בעולם, ובמיוחד על סרט שחושף את האמת על מה שקרה בטבח בפסטיבל 'נובה' ב-7 באוקטובר. דווקא עכשיו חשוב כל כך שהסרט הזה ישודר בכל מקום ויחזיר לתודעה, בין היתר, את החטופים מהמסיבה, שנמקים במנהרות חמאס ולא משתחררים בגלל אוזלת היד של ממשלת ישראל".

כאוס: תיעוד ממסיבת "נובה" סמוך לקיבוץ רעים, ב-7 באוקטובר 2023


אמיליו שנקר, מנכ"ל SIPUR, מסר: "הסרט הוא עדות חיה לכוחה של האמת ולחשיבות של תיעוד היסטורי. ההכרה הבינלאומית מדגישה את הצורך העמוק של העולם להבין ולזכור. אנחנו גאים להיות חלק ממאמץ גלובלי זה לשמר את הזיכרון ולהנציח את קולותיהם של אלה שחוו את הטרגדיה מקרוב".

רינת קליין, מנכ"לית HOT8 וסלוצקי הפקות: "אנו גאים שהסרט זוכה להכרה בינלאומית ומאמינים בכוחה של האמנות לספר את הסיפור".

כריס גרנט, מנכ"ל חברת ההפצה "אוסמוסיס גלובל", הגיב גם הוא: "אנו רואים מומנטום אדיר על הסרט התיעודי והכל כך חשוב הזה מרשתות שידור ומחברות סטרימינג מרחבי העולם. אנו צופים שהוא יימכר למקומות נוספים בקרוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר