בגיל 62: גיבור העל המקורי של מארוול חוזר ושובר שיאים

בגיל 60 פלוס חוזר השחקן ווסלי סנייפס לגלם את גיבור העל האהוב בלייד ב"דדפול & וולברין", וגונב את ההצגה בלהיט החדש של האולפנים • על הדרך הוא שובר כמה שיאים מדהימים, מטפח קאמבק קולנועי אחרי תקופה אישית קשה ומכניס את המעריצים לסחרור • האם זו רק ההתחלה?

ווסלי סנייפס כ"בלייד". צילום: יח"צ

אזהרה: הכתבה הבאה מכילה ספוילרים לסרט "דדפול & וולברין"

להיט הקומיקס האדיר "דדפול & וולברין" ממשיך לרסק את הקופות ולשבור שיאים גם בשבוע השני שלו על המסכים, אבל לא כל השיאים האלה קשורים לביצועים של הסרט בקופות. למעשה, שני שיאים נוספים אומתו בימים האחרונים על ידי גינס שיאי עולם, ומתייחסים דווקא לאחת מדמויות האורח המפתיעות שמבליחות בסרט לסצנות בודדות אך קריטיות: גיבור-העל בלייד, בגילומו של ווסלי סנייפס הוותיק.

בגיל 61 סנייפס הפך לשחקן בעל הקריירה הארוכה ביותר כדמות לייב אקשן של מארוול: 25 שנים ו-340 ימים (סנייפס אמנם חגג יום הולדת 62 בשבוע שעבר, אולם ההישג מתייחס להופעתו בסרט). השיא המטורף הזה מתאפשר, כמובן, בזכות העובדה שסנייפס גילם בפעם הראשונה את הלוחם הערפדי בסרט "בלייד" מ-1998, שובר קופות ענק ביחס לאותה תקופה, שגם נחשב לסרט הקומיקס המודרני הראשון בכיכובן של דמויות מבית מארוול.

ווסלי סנייפס לצד ריאן ריינולדס ב"דדפול & וולברין", צילום: יח"צ

"בלייד" המקורי שוחרר כמה שנים לפני "אקס-מן" ו-"ספיידרמן" הראשונים, שעלו למסכים ב-2000 וב-2002 בהתאמה. אף שענקית הקומיקס ניסתה את מזלה בתחום סרטי הלייב אקשן עוד קודם לכן, הרבה לפני שהשיקה את היקום הקולנועי שלה עם "איירון מן" ב-2008 - התוצאות היו, איך נאמר בעדינות, דלוחות למדי.

סנייפס שבר שיא נוסף בזכות דדפול ושות', וכעת הוא גם השחקן שחזר לגלם דמות של מארוול אחרי ההפוגה הארוכה ביותר: 19 שנים ו-231 ימים, שכן סנייפס נכנס בפעם האחרונה למגפיו של בלייד בסרט "בלייד טריניטי" מ-2004. עובדה מעניינת: ריאן ריינולדס, הלוא הוא דדפול, השתתף בסרט הזה בתפקיד משני, ולפי דיווחים מלפני שני עשורים צמד הכוכבים לא כל כך הסתדר על הסט. אחת מהבדיחות הסמויות ב"דדפול & וולברין" אפילו עוסקת בביף הזה ברוח טובה, אבל העיקר שהשניים התפייסו בזמן, שכן חזרתו של בלייד היא אחד משיאי הסרט החדש, והקהל קיבל את ווסלי באהבה ובזרועות פתוחות.

מעבר לכך, בהחלט אפשר לומר שהשחקן מטפח בשנים האחרונות קאמבק קטן, לאחר תקופה קשה מאוד בחייו האישיים: בעשור הקודם ריצה סנייפס עונש של יותר משתי שנות מאסר, בשל הרשעתו בהעלמות מס של מיליוני דולרים. הוא שוחרר מהכלא ב-2013 וכיכב מאז בסרטים ספורים, כאשר תפקידו בסרט המעולה "דולמייט זה שמי", לצדו של אדי מרפי, זיכה אותו בשבחים. בנוסף גם יכולנו לראות את סנייפס בהמשכונים "בלתי נשכחים 3" וב"מגלה את אמריקה 2"  (גם לצידו של מרפי), לצד כמה פרויקטים פחות מתוקשרים, אבל העיקר שהבחור חזר לעבוד - ובשאיפה גם משלם מיסים כמו שצריך.        

מטפח בשנים האחרונות קאמבק קטן. ווסלי סנייפס, צילום: יח"צ

יומני הערפד

אז האם הופעתו של סנייפס ב"דדפול & וולברין" היא הפעם האחרונה שבה ראינו אותו כבלייד? סביר להניח שכן, אבל אם הייתם שואלים רבים ממעריצי הדמות והשחקן, הם בהחלט היו שמחים לחזות בו ממשיך להילחם ברעים עם צמד חרבות הקטאנה ויכולות הקונג פו שלו, גם בגילו המתקדם.

וזה בעצם מביא אותנו לנקודה חשובה נוספת: ב-2019 הכריזו אולפני מארוול על סרט "בלייד" חדש, כזה שמתרחש ביקום הקולנועי שלהם ובכיכובו של השחקן המוערך וזוכה האוסקר מהרשלה עלי ("אור ירח", "הספר הירוק"). הבעיה היא שמאז ההכרזה הסרט הספיק לאבד שני במאים והתסריט שלו עבר מספר שכתובים - מה שהוביל לדחיית הפרויקט.

נכון לעכשיו צפוי "בלייד" החדש לעלות לאקרנים בנובמבר 2025 - עוד קצת יותר משנה, ושש שנים (!) אחרי שהוכרז. אך ללא במאי ומכיוון שהצילומים טרם החלו, ההערכות הן כי הסרט יידחה שוב. בנוסף, עלי בן ה-50 כבר לא ילד בעצמו, וברקע נשמעים קולות שדורשים מסנייפס להחליף (בחזרה) את עלי ולהמשיך להיות בלייד החדש-ישן של מארוול. תגובתו המשועשעת של השחקן לדרישות האלה? "כולכם משוגעים" – כך כתב סנייפס בפוסט ששיתף אתמול (שבת) בחשבון האינסטגרם שלו. כשחושבים על זה, הוא לא שולל את הבקשה.        

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר