רוברט דאוני ג'וניור ב"הנוקמים". צילום: יח"צ

ענקים אדומים וגיבורים מתקמבקים: כל ההכרזות החדשות של מארוול

אולפני הענק הציגו את תוכניותיהם לשנים הקרובות בכנס הקומיקס הגדול בעולם, קומיק קון, שהסתיים לפנות בוקר בארה"ב • על סדר היום: האריסון פורד הוא הענק האדום, ארבעת המופלאים לוקחים צעד קדימה, נבל העל קאנג מושלך הצידה וההפתעה הגדולה מכולן: רוברט דאוני ג'וניור חוזר לעניינים - אבל לא כפי שציפיתם

[object Object]

כנס הקומיקס, המד"ב והפנטזיה הגדול והחשוב ביותר בעולם שנערך מדי קיץ בסן דייגו, קומיק קון, הגיע לפנות בוקר (ראשון) לסיומו. כתמיד, שיאו של הכנס - שמכניס מיליוני גיקים גאים ברחבי העולם לכוננות מרבית בציפייה למידע חדש על הסרטים, הסדרות והקומיקס האהובים עליהם - הוא הפאנל הגרנדיוזי של אולפני מארוול.

השנה היה הפאנל משמעותי במיוחד, שכן הוא התקיים לאחר שנת היעדרות של מארוול מהכנס, ובצל לא מעט אתגרים ותקלות שאיתם התמודדו האולפנים לאחרונה - כמו שביתות השחקנים והתסריטאים בהוליווד שעיכבו פרויקטים רבים, הסתבכותו הפלילית המבישה של השחקן ג'ונתן מייג'ורס (שעליו בנתה מארוול כנבל הראשי שלה בפאזת הסרטים הנוכחית), והעובדה המרה שרוב הפרויקטים האחרונים שלה לא בדיוק סיפקו את הסחורה, בלשון המעטה - מלבד "דדפול & וולברין", שהושק בסוף השבוע האחרון והחזיר את מארוול למסלולה התקין.

דדפול להצלה

"דדפול & וולברין", צילום: יח"צ

אז על מה הכריזה מארוול השנה? ובכן, הפאנל התחיל במופע מחווה ל"דדפול & וולברין" - שמסתמן כאחד מעשרת שוברי הקופות הגדולים בכל הזמנים, בזכות פתיחה מטורפת של יותר מ-200 מיליון דולר בצפון אמריקה ויותר מ-400 מיליון דולר ברחבי העולם. מעבר לכך, שובר הקופות נמצא במסלול בטוח לנפץ את שיא הפתיחה הטובה ביותר לסרט "למבוגרים" (דירוג R, שבו הצפייה מתחת לגיל 17 מותרת בליווי מבוגר. בישראל ההגבלה היא מגיל 16). המספרים הסופיים צפויים להתפרסם ביממה הקרובה, והשיא ככל הנראה יאומת אז, אבל זה פחות או יותר סגור וחתום.

האריסון פורד ענק

הסרט הראשון שבו התמקדו האולפנים הוא "קפטן אמריקה: עולם אמיץ חדש", שיגיע למסכים בפברואר. אמנם לא קיבלנו מידע מעודכן ומהימן על גורלה של סברה, הדמות שמגלמת שירה האס, אבל עכשיו אפשר לומר בוודאות שהאריסון פורד, שישחק את נשיא ארה"ב ת'דיאוס רוס, גם יהיה הענק האדום (כמו הענק הירוק - אבל אדום, וגם נבל, או לפחות אנטי-גיבור). פורד בן ה-82 אף הגיע לפאנל ועשה תנועות של "ענק", כדי שכולם יידעו שהוא רציני.

האריסון פורד בקומיק קון, צילום: AFP

כמו כן, נחשפה זהות הדמות שיגלם השחקן המוערך ג'יאנקרלו אספוזיטו: מדובר בבחור ערמומי בשם סיידוויינדר (Sidewinder), שמנהיג קבוצת נבלים/ארגון סודי בעל מוטיבים נחשיים (Serpent Society) והיסטוריה ארוכה בעולם הקומיקס.

המופלאים צועדים קדימה

חשיפה מינורית נוספת: הסרט "ארבעת המופלאים" (יולי 2025 בקולנוע) נקרא מעכשיו "ארבעת המופלאים: צעדים ראשונים" ("The Fantastic Four: First Steps"). עוד אומת כי ארבעת הגיבורים הראשיים של הסרט - מיסטר פנטסטיק (פדרו פסקל), האישה הבלתי נראית (ונסה קירבי), הלפיד האנושי (ג'וזף קווין) והדבר (איבון מוס בכרך) - ישתתפו בשני סרטי "הנוקמים" הבאים. וזה מוביל אותנו לפסקה המכוננת הבאה:

רוברט דאוני ג'וניור מתקמבק!

כן, קראתם נכון. השחקן שגילם את איירון מן, ושבעצם היה הפנים של היקום הקולנועי של מארוול מ-2008 עד 2019, עד שהקריב את עצמו כדי להביס את ת'אנוס יימח שמו, חוזר לעניינים וישוב לעטות מסכה - אבל אחת שונה לגמרי מזו שהורגלנו אליה עד כה. שימו לב: דאוני ג'וניור יגלם את נבל-העל המיתולוגי דוקטור דום, שנחשב אחד מהרעים הכי אימתניים בעולם הקומיקס ובתרבות הפופ בכלל. ההכרזה התקבלה בהפתעה גמורה והטריפה את קהל הפאנל - וככל הנראה גם את כל מעריצי מארוול באשר הם ואת הוליווד רבתי.

היסטרי, אבל זה לא נגמר כאן: דוקטור דום יערוך את הופעת הבכורה שלו בסרט "הנוקמים: דומזדיי" ("Avengers: Doomsday"), שמחליף למעשה את "הנוקמים: שושלת קאנג", שבוטל. זה בעצם אומר שמארוול לא רק נפטרה מג'ונתן מייג'ורס, אלא (ככל הנראה) גם הוציאה לפנסיה מוקדמת את הדמות שגילם השחקן המושמץ ב"אנטמן והצרעה: קוונטומאניה" ובסדרה "לוקי" - הנבל חוצה הזמנים והממדים קאנג. וואו.

דוקטור דום בקומיקס, צילום: יח"צ

שמו של סרט הנוקמים השישי - "מלחמות סודיות" - נותר כפי שהיה. שני הסרטים עתידים לצאת בקיץ 2026 ובקיץ 2027 בהתאמה, והאחים אנתוני וג'ו רוסו, שביימו את "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ואת "הנוקמים: סוף המשחק", ישובו לביים גם אותם. קדימה, דום מחכה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו