"דדפול & וולברין": הטוב ביותר של מארוול זה שנים והמצחיק ביותר של 2024

האולפנים מראים סימנים של חזרה לימים הטובים עם הסרט החדש בו שני הסופר-הירוז משתפים פעולה • זהו בקלות הפרויקט המבדר ביותר של מארוול מאז "הנוקמים: סוף משחק" • ישי קיצ'לס מרוצה מהחזרה למוטב

"דדפול & וולברין". צילום: יחסי ציבור

אחרי חמש שנים לא פשוטות, אולפני מארוול סוף סוף חוזרים לעצמם עם "דדפול & וולברין", הסרט השלישי בסדרת דדפול, והסרט הראשון שבו גיבורי האקס-מן לוקחים חלק פעיל ב-MCU.

זהו בקלות הסרט המבדר ביותר של מארוול מאז "הנוקמים: סוף משחק", ונכון לרגע כתיבת שורות אלה, זהו גם הסרט המצחיק ביותר שראיתי ב-2024. ברמה שהתפקעתי מצחוק (תוך כדי עשיית קולות מוזרים) כמה וכמה פעמים במהלך הצפייה בו. ולא הייתי היחיד.

צחוק גדול. "דדפול & וולברין", צילום: יח"צ

כמובן שאין בכך לומר ש"דדפול & וולברין" הוא סרט טוב במיוחד. כי הוא לא. לפחות לא במובן הקולנועי של המילה. הבימוי של שון לוי אפרורי וחסר מעוף (דבר שבולט במיוחד בסצנות האקשן, שלא תמיד נהירות), והתסריט (עליו חתומים לא פחות משבעה כותבים שונים) הוא לא יותר מתירוץ קלוש ולא קוהרנטי במיוחד שנועד לצוות את שני גיבורי העל הפופולריים למשימה משותפת ולאפשר מבול מטורף של רפרנסים והופעות אורח.

 

עם זאת, קל לסלוח לסרט על מגרעותיו. גם מפני שהוא עצמו אינו פוסק מלמתוח ביקורת שנונה ומשעשעת על המופרכות והמאולצות של העלילה שלו (כחלק מחגיגת המודעות העצמית האופיינית לדדפול, ששוברת כאן שיאים חדשים). אבל גם מפני שראיין ריינולדס (בתור דדפול) ויו ג'קמן (בתור וולברין) מחויבים לדחקה באלף אחוז. שניהם נותנים את הלב ואת הנשמה כדי לספק את הסחורה ולעמוד בציפיות (המאוד לא נמוכות) שלכם, ואין ספק שאת מה ש"דדפול & וולברין" בא לעשות – כיף חיים למעריצים - הוא עושה מצוין.

מחויבים לדחקה באלף אחוז. "דדפול & וולברין", צילום: יח"צ

הייתי אף מוסיף ואומר שכל חובב סרטי קומיקס שמכבד את עצמו מוכרח לצפות בו לפחות פעם אחת (פעמיים, אם ברצונכם לקלוט את כל ה-Easter eggs).

כאמור, הסיפור ממש אינו חשוב, אבל הנה תקציר שלו, בכל זאת: מסיבות כאלה ואחרות, היקום של דדפול (שמגולם בידי ראיין ריינולדס) נמצא בסכנה קיומית, ורק וולברין (יו ג'קמן) יוכל לעזור לו להציל את המצב. תוך כדי, השניים יצטרכו להתמודד עם בירוקרט בכיר ב-Time Variance Authority שנקרא פרדוקס (מתיו מקפיידן, שגילם את טום ב"יורשים") ועם התאומה המרשעת של פרופסור אקסבייר שנקראת קסנדרה נובה (אמה קורין).

 

בקיאות בז'אנר גיבורי העל בהחלט תסייע לכם ליהנות מהסרט, אבל באמת שאין צורך להכיר כל דמות שהופיעה בסרט של מארוול בעשרים וחמש השנים האחרונות כדי לקחת חלק בחגיגה.

בתוך כך, צופים שכן הכינו שיעורי בית ימצאו כאן שורה ארוכה של הפתעות אדירות וכמות נדיבה של רגעים שיגרמו להם לחייך, להתמוגג ולצחקק כמו דבילים. התייחסויות ישירות לכישלונות של מארוול בשנים האחרונות, רפרנסים שמתייחסים לדברים שרק המעריצים השרופים יבינו (מה שנקרא "deep cuts"), החליפה הצהובה המפורסמת של וולברין (בהופעת בכורה קולנועית), ועוד ועוד. "אוקיי, חנונים", אומר דדפול למצלמה בשלב מסוים, "זה הזמן להוציא את הגרב המיוחדת ששמרתם לאירועים מהסוג הזה". הוא ממש אינו מתבדח.

כל חובב סרטי קומיקס שמכבד את עצמו מוכרח לצפות בו לפחות פעם אחת. "דדפול & וולברין", צילום: יח"צ

זהו אולי גם המקום לציין שכמו שני סרטי דדפול הקודמים, גם הסרט הנוכחי אלים מאוד וגס מאוד והצפייה בו מוגבלת לצפייה מגיל 16. בכל מה שקשור לגיל מנטלי, לעומת זאת, כמה שיותר נמוך, יותר טוב.

"דדפול & וולברין", ארה"ב 2024
ציון: 8

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר