מסתמן: דמותה של שירה האס במארוול תישאר ישראלית

לפי מקורות מקורבים להפקת "קפטן אמריקה: עולם אמיץ חדש", סברה, דמותה של השחקנית, אומנם תהיה אלמנה שחורה לשעבר במקום סוכנת מוסד בסרט הקרוב, אולם זהותה תישמר צברית • לאחרונה האולפנים הואשמו במחיקת הרקע הישראלי שלה

שירה האס בטריילר ל"קפטן אמריקה"

התקפלות חלקית, כך מתברר בסופו של דבר, לפי שעה. ביום שישי האחרון, אולפני מארוול השיקו את הטריילר המצופה של הסרט "קפטן אמריקה: עולם אמיץ חדש", כשמה שעניין בעיקר את הצופים שלא מצמצו הייתה ההופעה של שירה האס על המסך. לרוע המזל, תחושת הגאווה בגיבורת העל הישראלית התחלפה במהרה בכעס כשלפי הסממנים בסרטון הקצר, כל זכר לעובדת היותה של דמותה של האס ישראלית בשם רות בת שרף - המתפקדת גם כסוכנת מוסד בשם סברה - נעלם.

שירה האס בטריילר ל"קפטן אמריקה", צילום: צילום מסך, באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

בנוסף, גם באתר הרשמי של מארוול, האזכור להיותה סוכנת מוסד לא היה קיים והיא תוארה כך: "רות בת שרף, אלמנה שחורה לשעבר, וכיום אשת ממשל אמריקנית בכירה שזכתה באמונו של הנשיא רוס".

בהמשך לסערה שנוצרה ברשת בה נטען בלהט כי מדובר בכניעה ללחץ של גורמים פרו פלשתיניים בעקבות הלחימה הקשה בין ישראל לחמאס, אמש (רביעי) אתר הבידור והתרבות The Wrap פרסם ידיעה לפיה קיבל מידע משני גורמים יודעי דבר כי אין לשמועות על הסרת סממני הישראליות של דמותה האס בסיס וכי היא תישאר נאמנה לתיאור דמותה בקומיקס.

הידיעה מהאתר אף שותפה היום (חמישי) בעמוד ה-X של מעריצי מארוול לצד צפירת ההרגעה: "רות/סברה עדיין תהיה מישראל ותגולם על ידי שירה האס עם מבטא ישראלי".

"אם זה נכון, אנו שמחים שמארוול הכירו בכך שזהותה הישראלית של סברה חיונית לדמותה. לגיבורי על יש מספיק דברים לדאוג להם. פוליטיקה של זהויות לא צריכה להיות אחת מהם", נאמר בהצהרה מטעם הוועד היהודי האמריקאי בהמשך לפרסום הידיעה באתר. "אנו שמחים לדעת שסברה תשמור על זהותה הישראלית ב'קפטן אמריקה: עולם אמיץ חדש', והיא עדיין מגולמת על ידי השחקנית הישראלית הנפלאה שירה האס", הוסיפו מהליגה נגד השמצה. "יש לשבח את אולפני מארוול על שלא נכנעו לכוחות האנטי ישראליים שרצו לרמוס את זהות הדמות הזו יחד עם הרקע שלה. אנו מברכים על הצגת אישה יהודייה וישראלית חזקה על המסך ומצפים לראות איך הדמות תתפתח בסרט".

דמותה של סברה בקומיקס, צילום: יח"צ

כזכור, כבר עם ההכרזה על ליהוקה של האס לתפקיד בשנת 2022, הרשת התמלאה באלפי קריאות זועמות על שילובה של גיבורת על ישראלית בסרט כשהחיצים הופנו גם ישירות להאס שכונתה בין היתר "ציונית ששירתה בצה"ל" וגולשים רבים קראו להחרים את הסרט. למרות הסערה שנוצרה סביב השינוי שכביכול נעשה בדמותה של האס, יודעי דבר המקורבים להפקה מספרים כי "המשחק" במקורות דמותה של האס היה מתוכנן מלכתחילה כפי שנעשה לעיתים בסרטים העוברים שינויים בקווי העלילה והדמויות שלהם בטרם יציאתם, וכי לא היה מושפע מאירועי 7 באוקטובר או מהמתקפה שהתעוררה ברשת בעקבות המצב הביטחוני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר