זוהי הכוכבת שמגיעה לישראל לפסטיבל הקולנוע ירושלים

ג'ניפר ג'ייסון לי, השחקנית המוערכת, תהיה אורחת הכבוד של אירוע הקולנוע הנחשב • המהדורה ה-41 של הפסטיבל תתקיים בין 18 ל-27 ביולי ובמהלכו יוקרנו מאות סרטים מכל רחבי העולם

פסטיבל הקולנוע בירושלים בבריכת הסולטן (ארכיון). צילום: תם וינטראוב לוק

השחקנית האמריקאית המוערכת ג'ניפר ג'ייסון לי ("הקפיצה הגדולה", "תמונות קצרות") תהיה אורחת הכבוד של פסטיבל הקולנוע ירושלים. לי בת ה-62 תקבל אות הוקרה בטקס הפתיחה, שיתקיים ב-18 ביולי ובנוסף, במהלך הפסטיבל יוקרנו ארבעה סרטים קלאסיים בכיכובה: "מרגו בחתונה", של נואה באומבך, "שמונת השנואים", של קוונטין טרנטינו (שעליו הייתה מועמדת לאוסקר), "אקזיסטנז", של דיוויד קרוננברג ו"ג'ורג'יה – אחותי", של אולו גרוסבארד.

ג'ניפר ג'ייסון לי פרצה לתודעה בתחילת שנות השמונים בזכות קומדיית הנעורים המצליחה "נעורים בקצב מהיר". מאז הופיעה במאות סרטים, ביניהם "דרושה שותפה רווקה", "Rush", "גברת פרקר והמעגל המרושע", "סינקדוכה, ניו יורק", "קנזס סיטי", "הדרך לפרדישן" ועוד.

ג'ניפר ג'ייסון לי, צילום: יח"צ

ב-2015 הייתה מועמדת לפרס האוסקר בזכות תפקידה הבלתי נשכח כדייזי דומרגו ב"שמונת השנואים" של קוונטין טרנטינו, ומאז שיתפה פעולה עם כמה מיוצרי הקולנוע המסעירים ביותר הפועלים כיום: האחים ספדי, ברנדון קרוננברג ואלכס גארלנד. השנה גם זכתה לשבחי המבקרים על הופעתה בעונה החדשה של הסדרה הפופולרית "פארגו".

הסרט שיפתח את הפסטיבל השנה יהיה "תלמה", יצירת הביכורים המהוללת של ג'וש מרגולין בכיכובה של ג'ון סקוויב בת ה-94. זוהי קומדיית פעולה שבמרכזה אישה קשישה בשם תלמה, שנופלת קורבן להונאה טלפונית. למרות גילה המתקדם, תלמה יוצאת למסע מסחרר ומשעשע ברחבי לוס אנג'לס כדי להשיב לעצמה את מה שנלקח ממנה. מרגולין כתב את הסרט בהשראת סיפור אמיתי שאירע לסבתו. מלבד סקוויב, בסרט משתתפים גם פארקר פוסי וריצ'רד ראונדטרי ("שאפט"), שזהו הסרט האחרון שבו השתתף לפני מותו בשנה שעברה.

"תלמה", צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

המהדורה ה-41 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תתקיים בין 18 ל-27 ביולי ובמהלכו יוקרנו מאות סרטים מכל רחבי העולם ותתקיימנה תחרויות לקולנוע ישראלי עלילתי ותיעודי, תחרויות בינלאומיות ותחרויות לקולנוע קצר וקולנוע ניסיוני.

הפסטיבל מחלק מדי שנה סכום של כמיליון ש"ח כפרסים בתחרויות השונות, רובם ליוצרים ולאנשי קולנוע ישראלים, לעידוד ולתמיכה באמנות הקולנוע. פרטים מלאים על אירוע הפתיחה, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים ניתן למצוא באתר הרשמי של הפסטיבל .

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר