כולם מדברים על הסרט של זאק אפרון וניקול קידמן בנטפליקס - אבל לא מצאנו סיבה מספיק טובה להתלהב ממנו

על פניו, דרמה-קומית רומנטית היא עניין שבשגרה וז'אנר שלא מתאפיין בהבאת בשורה קלנועית • אבל הדבר לא כל כך נורא, כי שני השחקנים מביאים ל"פרשה משפחתית" כמה רגעי חסד נחמדים ומשעשעים, כולל כמה הסחות דעת חינניות ושנונות • ישי קיצ'לס לא עף, אבל גם לא נשאר במקום

לא בלתי נסבל לצפייה. ניקול קידמן וזאק אפרון ב"פרשה משפחתית". צילום: נטפליקס

כוכב קולנוע ילדותי ומפונק מתאהב באמא של העוזרת האישית שלו ב"פרשה משפחתית" – דרמה-קומית רומנטית חדשה של נטפליקס שמצליחה להפתיע לטובה (בעיקר בכך שהיא אינה בלתי נסבלת לצפייה).

זאק אפרון מגלם את כוכב הקולנוע, העוזרת האישית מגולמת בידי ג'ואי קינג, וניקול קידמן נכנסת לנעליה של האמא - סופרת מצליחה ומוערכת, שמתקשה לחזור לשוק הפנויים-פנויות מאז שהתאלמנה לפני אחת עשרה שנה.

למרבה השמחה, שלושתם עושים עבודה שמניחה את הדעת, ואף מעבר לכך, ושלושתם גם מצליחים לתת את התחושה שהם אשכרה נהנים. הכימיה בין אפרון לבין קידמן קלילה, משכנעת וחסרת מאמץ לכל אורך הדרך (כזכור, השניים כבר שיתפו פעולה בעבר ב"העיתונאי", ואף חלקו סצינה בלתי נשכחת שבמהלכה קידמן הטילה את מימיה על אפרון).

מניחה את הדעת ואף מעבר לכך. "פרשה משפחתית", צילום: נטפליקס

חשוב גם לציין שהיכולות של אפרון כשחקן השתפרו באופן ניכר בשנים האחרונות – גם בשדה הדרמטי וגם בשדה הקומי - וכאן הוא מקבל הזדמנות נהדרת ונדירה להפגין את שני הצדדים.

מצד אחד, נראה שהוא שואב השראה לא מבוטלת מהדמות של בן סטילר ב"רעם טרופי". אבל באותו הזמן, הדבר אינו מפריע לו לעשות שימוש אפקטיבי ותכוף במבט חדר המיטות שלו. בקיצור, כל העבודה הקשה שהוא השקיע בחדר הכושר ובשיעורי משחק השתלמה, וזו ככל הנראה אחת מהופעותיו הטובות ביותר.

העבודה הקשה השתלמה. זאק אפרון ב"פרשה משפחתית", צילום: נטפליקס

ג'ואי קינג, לעומת זאת, מפזרת אנרגיות נוירוטיות לכל עבר ואחראית לחופן רגעים משעשעים. התגובה ההיסטרית והמזועזעת שלה כשהיא מגלה את אמא שלה במיטה עם הבוס שלה אפילו גרמה לי לצחוק בקול.

בתוך כך, אין ספק שהחצי הראשון של הסרט – שבמהלכו אפרון וקידמן נפגשים, מפלרטטים ומתחרמנים עמוקות אחד מהשנייה - מוצלח ומהנה בהרבה מהחצי השני. כי כפי שכל חובבת קומדיות רומנטיות יודעת, אחרי הכיף של ההתאהבות והסקס, מגיע המשבר המסורתי והבלתי נמנע (שעל-פי רוב מתברר בסוף כלא יותר מאי הבנה), וב"פרשה משפחתית" המשבר הזה – שכמובן מאיים להפריד בין הזוג המאוהב שלנו – הינו מאולץ ומטופש במיוחד. אם לא די בכך, הוא גם נמשך הרבה יותר מדי זמן ונוגס בעמודת הכיף.

נראה שאשכרה נהנו. "פרשה משפחתית", צילום: נטפליקס

לא נורא. יש כאן מספיק הסחות דעת חינניות כדי לסייע לחצות את קו הסיום, בין אם מדובר בהופעת אורח של קתי בייטס בתור הזקנה החכמה שמחלקת עצות נהדרות תוך כדי שהיא קוראת לכולם "Kiddo", ובין אם מדובר בשלל הערות סאטיריות ועוקצניות שמכוונות כלפי תעשיית הקולנוע.

אז אולי לא מדובר ביצירת מופת, אבל כבר ראיתי בחיי לא מעט קומדיות רומנטיות שהיו גרועות בהרבה. גם סרטים בינוניים צריך לדעת לעשות.

"פרשה משפחתית", ארה"ב 2024

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר