לרגל צאת הפרויקט המדובר: חוגגים את הסרטים האיקוניים של שמי זרחין

סינמטק תל אביב חוגג את עליית "חמדה", הפרויקט החדש והמצופה של הבמאי הישראלי הוותיק עם הקרנות של כל סרטיו • בירושלים - מציינים חמישים שנה למותו של אריך קסטנר, סופר הילדים הגרמני האגדי

"חמדה". צילום: ורד אדיר

לרגל יציאת "חמדה", סרטו החדש והשמיני במספר של שמי זרחין, רטרוספקטיבה מקיפה לסרטיו של הבמאי הוותיק תתקיים החודש בסינמטק תל אביב.

מלבד הסרט החדש - שבו מככבים ששון גבאי ואסי לוי, בתור זוג קשה יום מהצפון שאהבתם עומדת למבחן - במסגרת התוכנית יוקרנו גם שבעת הסרטים העלילתיים הקודמים שביים זרחין – "לילסדה", "מסוכנת", "הכוכבים של שלומי", "אביבה אהובתי", "העולם מצחיק", "המילים הטובות" ו"השתיקה".

"הכוכבים של שלומי", צילום: יוני המנחם

נוסף לאלה, יוקרן גם "בובה מתי", קלטת מוזיקלית עם שיריו של מתי כספי, שהייתה עבודת הבימוי הראשונה של זרחין אחרי סיום לימודיו באוניברסיטת תל אביב.

הרטרוספקטיבה תיפתח ביום שלישי הקרוב בהקרנת טרום בכורה של "חמדה", בנוכחותו של זרחין (שגם ישתתף בשיחה קצרה בסוף הסרט), ותימשך עד ל-23 לחודש.

"אביבה אהובתי", צילום: יוני המנחם

בינתיים, בסינמטק ירושלים, תיפתח כבר מחר (שני) מחווה נאה לסופר הילדים האהוב אריך קסטנר, במלאת חמישים שנה למותו. התוכנית, שהופקה בשיתוף מכון ליאו בק, תכלול מבחר סרטים המבוססים על ספריו וחייו של הסופר הגרמני האגדי, לצד הרצאות מפי מומחים (כמו ד"ר דוד ויצטום, ד"ר שרון גורדון ופרופסור עופר אשכנזי). אירוע הפתיחה ייערך בסינמטק ב-35 במאי (כלומר ב-3 ביוני), כשם ספרו הגאוני של קסטנר, ואילו הכנס עצמו יתקיים ב-4 ביוני במשכנות שאננים.

בין הסרטים שיוקרנו במסגרת המחווה ניתן למנות את "פביאן", המבוסס על רומן למבוגרים שכתב קסטנר, "אמיל והבלשים", "הכיתה המעופפת", "שלושה גברים בשלג", "פצפונת ואנטון", "אבא מתארס" (עם לינדזי לוהן), שמבוסס בחופשיות על "אורה הכפולה", ו"קסטנר ודינסטג הקטן", דרמה היסטורית מסקרנת מ-2016 המבוססת על מערכת היחסים שנרקמה בין קסטנר לבין מעריץ צעיר, על רקע עליית הנאצים לשלטון בגרמניה. הרטרוספקטיבה לאריך קסטנר תימשך עד ל-21 ביוני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר