לאחר עשור: השינוי הגדול בפסטיבל הקולנוע ירושלים

אלעד סמורזיק, המנהל האמנותי של פסטיבל הסרטים הנחשב, הודיע כי הוא עוזב את תפקידו • המהדורה ה-41 של הפסטיבל צפויה להתקיים בחודש יולי הקרוב

פסטיבל הקולנוע ירושלים, ב-2019. צילום: אורן בן חקון

אלעד סמורזיק, המנהל האמנותי של פסטיבל הקולנוע ירושלים מאז סוף שנת 2013, החליט לסיים את תפקידו. הוא יוחלף בידי מבקר הקולנוע והמנהל האמנותי של סינמטק חולון אור סיגולי, שנבחר בידי מנכ"ל הסינמטק בבירה והוועד המנהל של הפסטיבל לאחר תהליך איתור שנמשך כשלושה חודשים.

במהלך כהונתו, סמורזיק יזם מגוון תחרויות סרטים חדשות, טיפח את אירועי התעשייה בפסטיבל, הרחיב את שיתופי הפעולה הבינלאומיים והגדיל את כמות הסרטים המוקרנים בו. מאז נכנס לתפקידו, מספר הצופים בפסטיבל גדל לכ-70 אלף איש מדי שנה וסך הפרסים המחולקים בו הגיע לשיא של מיליון שקלים.

בשנים שבהן עבד בתפקידו הגיעו לפסטיבל כמה שמות גדולים במיוחד מעולם הקולנוע הבינלאומי, בהם זוכי האוסקר הלן מירן, אוליבר סטון וקוונטין טרנטינו, הבמאים המוערכים פארק צ'אן-ווק, האחים דארדן ורובן אוסטלונד ועוד.

הלן מירן בפסטיבל הקולנוע ירושלים, בשנה שעברה: "אני נדהמת מהאופן שבו ישראל משתנה" // צילום: יוני ריקנר

סמורזיק, שילווה את הפסטיבל בחודשים הקרובים ובמהדורת 2024 כמנהל אמנותי יוצא, מסר: "לאחר עשור בפסטיבל, החלטתי לסיים את תפקידי ולהתפנות לאתגרים חדשים. הייתה זו זכות ענקית להוביל אמנותית את פסטיבל ירושלים במשך שנים כה רבות ולעבוד לצד אנשים שהפכו לחלק משמעותי מחיי. את אור סיגולי אני מכיר מזה שני עשורים. הוא סינפיל מושבע, ואני סמוך ובטוח שהפסטיבל יפיק ערך רב ממסירותו העמוקה לאמנות הקולנוע".

טרנטינו באירוע פתיחת הפסטיבל, ב-2021, צילום: נעם ריבקין פנטון

סיגולי מסר: "תפקיד הניהול האמנותי של פסטיבל הקולנוע ירושלים הוא לא פחות מחלום שהתגשם. מאז ימיי כסטודנט בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה סם שפיגל, הפסטיבל והעיר הפכו לאהבה גדולה שלי. לכן אני כל כך גאה ומתרגש להיות חלק מהמוסד החשוב והנהדר הזה, שחושף בכל שנה עשרות אלפי צופים למיטב התוצרת הקולנועית העולמית וליוצרות וליוצרים המעניינים והחשובים הן של העשייה הישראלית והן הבינלאומית. אני מאמין גדול במקומו של הקולנוע בנוף התרבותי".

מהדורתו ה-41 של הפסטיבל, מהמובילים והחשובים בתחום הקולנוע בישראל, צפויה להתקיים בתאריכים 28-18 ביולי. בשנה שעברה, הסרט "דניאל אויערבאך" של דוד וולף קטף את פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר