קייט בלאנשט שורפת את המסך בהופעה מרהיבה לפנתיאון ב"טאר המנצחת", סרטו המצוין, המטלטל והמבלבל במתכוון של התסריטאי-במאי טוד פילד ("ילדים קטנים").
בלאנשט מגלמת את לידיה טאר, מנצחת תזמורת מצליחה ומוערכת שעושה חיל במגוון תחומים מוזיקליים. הסרט נפתח במאסטר-קלאס ארוך ומלא פרטים ביוגרפיים, שבו טאר משיבה מעל לבמה לשאלותיו של עיתונאי ממגזין ה"ניו-יורקר". האולם מלא מפה לפה בקהל מעריץ, והצופים למדים רבות על מסלול חייה המפותל של המנצחת המהוללת ועל האירועים שהביאו אותה לפסגה.
• הסרט הזה כל כך טוב שמבקר הקולנוע שלנו נתן לו את הציון 10
• תסריט האימה: הייתם מקריבים את חייכם כדי להציל את העולם?
• אנטישמי ומביך: הסרט הזה הוא פשוט מחדל מקומם
אך לסרט יש תוכניות אחרות עבור הגיבורה הכוחנית והלא סימפטית שלו, ואט-אט, השליטה המוחלטת שלה בחייה ובסביבתה מתרופפת והולכת. היא מתחילה לשמוע דברים (כמו רחשים, צפצופים וצעקות מצוקה), מתקשה להתרכז בענייניה הבוערים ומקבלת תחושה שמישהו מזיז לה את הדברים. האם היא יוצאת מדעתה? או שאולי קורה כאן משהו אחר, זדוני יותר?
"טאר" הוא סרטו הראשון של פילד לאחר 16 שנה, ואין כל ספק שמדובר בפסגת יצירתו. על פני השטח, זה סיפור עכשווי מאוד שעוסק בתרבות הביטול. אך במבט נוסף מתגלים כאן עוד נושאים מרתקים רבים, שמשתלבים יחד כדי להניב יצירת מופת מפתיעה וערמומית, שתמשיך לערבב אתכם זמן רב לאחר שסיימתם לצפות בה.
קשה לחשוב על דמות נוספת מהזמן האחרון שהייתה כה מורכבת וכה רבת-פנים כמו זו של טאר, וקשה גם לחשוב על שחקנית שהגישה הופעה כה מגוונת, וירטואוזית וסוחפת בתוך גבולותיו של סרט אחד.
מדובר בסרט מרתק, שדורש ריכוז ותשומת לב ושניתן לפרשו בכמה וכמה אופנים. הוא מלא בתעלומות וברמזים עדינים, והוא נמנע מלספק תשובות חד-משמעיות לשאלות הבוערות שמצויות במרכזו. אבל ככל שחושבים עליו יותר - כך הולכת ונחשפת גדולתו. סרט עצום.
ציון: 10