נוגע בבטן הרכה: היזם שמתכוון להשתלט על העולם בעזרת המילה שנבוכים להזכיר

מבוכה בצד: "ספר הקקי הגדול" שכתב גל אלון הפך לרב־מכר ולסנסציה של מרצ'נדייז, שמאיימת לכבוש גם את העולם • "זה ספר מצחיק - אבל כשמתעמקים בו מגלים המון טראומות"

גל אלון. צילום: גל קולוג

תעצרו את החיוך: במשך שנים היזם ואיש העסקים גל אלון כתב ואסף לעצמו סיפורים קצרים ומשעשעים מאפיזודות שונות בחייו. לכולם יש מכנה משותף אחד - כולם קשורים בקקי.

כן, המילה הזאת שכולם נבוכים להזכיר אותה הפכה למוטיב בספרו "ספר הקקי הגדול", שיצא לפני שלוש שנים. כעת, משקיבל את האישור לכך שספרו הפך לרב־מכר, הוא מתכנן להשתלט על העולם בעזרת אתר מושקע ומארזי מתנות הקשורים בספר ותרגום לשפות נוספות, ועל הדרך - גם להרים את מילון הקקי ואת מוזיאון הקקי הישראלי. בראיון ל"ישראל היום" מספר אלון איך הכל התחיל, ועל מה הוא עוד חולם.

"אני בן 44, במקור מחדרה וב־20 השנים האחרונות גר ברמת השרון, נשוי למיכל ואב לשלושה. אני יזם ואיש עסקים כבר הרבה שנים, מנסה לעשות דברים שעושים לי טוב", מספר אלון בחיוך. "הקמתי חברות בתחום האלכוהול והקוקטיילים, אני חלק מקבוצה גדולה שמחזיקה בקירות טיפוס בכמה מקומות בארץ, באתי ממשפחה של חקלאים אז יש לי מיזמים שקשורים בחקלאות, ואני מנכ"ל של קבוצת 'בירבזאר', שמחזיקה בברים ובמבשלת בירה בישראל".

מנסה להרים את מוזיאון הקקי הישראלי. גל אלון,

בתוך כל העיסוקים האלה, מתי נכנסה הכתיבה?

"מכיתה י' אני כותב סיפורים קצרים ומצחיקים על כל מיני סיטואציות מוזרות. במלחמת לבנון השנייה נפצעתי קל ביום האחרון, כמילואימניק בצנחנים, כמאגיסט. נכנסנו פנימה עמוק למהלך ששינה את המלחמה, שבזכותו חיזבאללה הסכים לקבל את התנאים להפסקת האש של ישראל, והמלחמה הסתיימה.

"נפצעתי קל, אבל עברתי טראומה כשמסוק של חיל האוויר, שהיו בו שני טייסים ושלושה מכונאים, התפוצץ לנו מול העיניים. כשחזרתי מהמלחמה פסיכולוגים לא כל כך עזרו לי, והחלטתי לכתוב ספר, שם זה נולד.

"לקח לי לא מעט שנים, אבל בסוף הפצע של מלחמת לבנון השנייה הביא אותי לכתוב ספר על הטראומה שלי. זה ספר סופר־מצחיק, אבל כשמתעמקים בו מגלים המון טראומות, שבראשן מלחמת לבנון השנייה".

הספר עצמו יצא ב־2021, בהוצאת "צמרת", ולפני כחודש וחצי הפך לרב־מכר, עם מכירות של יותר מ־12 אלף עותקים. בימים אלו הוא גם מתורגם לאנגלית ולגרמנית. "יש התעניינות להפצה במקומות נוספים בעולם", אומר אלון. "מעבר לזה, הוא כבר לא רק ספר. הקמתי אתר מכירה שבו אפשר לקנות את הספר לצד מארזים שונים - מארזי פינוק לים, לחולים, למבודדים, למי שחוזרים ממילואים, מארז יום הולדת ועוד.

"יש קהילה ענקית של עוקבים של 'ספר הקקי הגדול'. יצאה מהדורה משודרגת עם פרקים נוספים. זה ממש לא ספר סטנדרטי, והוא אמור להתפתח לעוד מקומות בעולם. המטרה של הספר הזה היא בעצם שתשאירי את הטלפון בצד כשאת בשירותים. הוא מורכב מפרקים קצרים, כל פרק כחמש דקות קריאה, זמן ממוצע של 'יציאה'".

הפך לרב־מכר, עם מכירות של יותר מ־12 אלף עותקים // עטיפת הספר

ספר לי קצת מה יש בספר עצמו.

"עם המצב עכשיו במדינה, כשהכל חרא, הומור מאוד עוזר. ויצא לי שהדבר הזה שנקרא קקי תפס אותי בכל מיני סיטואציות, לא תמיד נוחות. רגע לפני שנכנסים למארב בלבנון, בדייט עם מישהי, על מטוס רגע לפני שהוא נוחת. החלטתי לשים את זה בפרצוף, את הסיפורים שקורים לכולם אבל לא מדברים עליהם.

"אני חושב שבשנים האחרונות הצלחתי לגרום לאנשים להבין שזה בסדר לדבר על קקי, וזה אפילו משחרר ושובר את הקרח. אני בא לפגישה עם אנשי עסקים, מניח את הספר על השולחן - ובשנייה נהיה שיח על קקי".

הספר לא מיועד לילדים, אלא לבני 16 פלוס, אבל גם לדור הקטנטנים יש כתובת. "אני אב לשלושה, וכתבתי גם ספר לילדים שעוזר להם להיפטר מחיתולים, בשם 'הקקי הרלימלך ועמית הגוזל'. כשהילד הראשון שלי נולד עשיתי לו אמבטיה, ופתאום הוא חרבן עלי כשהרמתי אותו. זה היה נורא מצחיק.

"כשהתחלנו את תהליך הגמילה מחיתולים והזכרתי את המילה 'קקי', אמרו לי: 'אל תגיד קקי, תגיד צואה', אבל ילדים צריכים להכיר את המילה הזאת. הם עושים קקי, ולא צואה".

יש כבר מחשבות על הספר הבא?

"זו תקופה שבה לא אוהבים את ישראל בעולם, ולתרגם ספר על קקי מישראל, כי יש קהילה גדולה שרוצה אותו שם, זה ניצחון גדול. זה הדבר הבא. ב־2027 אני מתכוון להוציא את 'מילון הקקי הגדול', שיכלול סיפורים וגם חקירה של כל מיני צורות ויציאות של קקי שקיימות בעולם. ביפן פתחו לפני 15 שנה את מוזיאון הקקי הגדול, בניו יורק יש מוזיאון קקי עוד מימי הדינוזאורים, ויום יבוא ואפתח את מוזיאון הקקי בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר