מסכימים איתו? רינגו סטאר משווה בין הביטלס לטיילור סוויפט

כוכב להקת הרוק המשפיעה והאייקונית חשף בריאיון מדוע בעיניו הטירוף סביב סוויפט מזכיר את ההצלחה הפנומנלית שזכה לה עם הרכבו • מה דעתו על פועלה?

רינגו סטאר . צילום: אי.פי

תופעת ה"סוויפטיות", טרפת מעריציה האדוקים של טיילור סוויפט, צמחה לממדים בלתי נתפסים בעיקר בשנה וחצי האחרונות, מאז ההכרזה על סיבוב ההופעות העולמי, ששבר את שיא סיבוב ההופעות הרווחי בכל הזמנים עם מעל מיליארד דולר בהכנסות. השוואות רבות נעשו בין קהל המעריצים הנאמן של הזמרת האמריקאית לבין זה של אמנים אחרים בהיסטוריה, כאשר הבולטת מביניהם היא להקת הביטלס, שהכירה לעולם את מושג ה"ביטלמאניה" - השגעת שסבבה את חברי הלהקה, בעיקר בקרב נערות בגילאי העשרה ברחבי העולם.

רינגו סטאר, מתופף הלהקה לשעבר, שמחזיק גם בקריירת סולו מפוארת, נשאל לאחרונה בריאיון לאתר American Songwriter אם לדעתו סוויפט היא הדבר הכי קרוב שיש לדור הנוכחי לשיגעון הביטלס, ובלי להסס הוא ענה: "בהחלט".

רינגו סטאר, צילום: AFP

הכוכב הבריטי מסביר שראינו תופעות דומות בעבר, ונותן כדוגמה את מדונה ככוכבת שהייתה בעלת השפעה עצומה על התרבות הפופולרית, אבל משוכנע לגבי סוויפט שהיא "העכשיו". 

טיילור סוויפט, מתוך סיבוב ההופעות "The Eras Tour", צילום: AFP

הרשתות החברתיות מחבקות את אמירותיו של חבר החיפושיות לשעבר ומשתמשים ציינו כי "סטאר הוא אחד שבהחלט יכול להבין את ההשפעה של היסטריית מעריצים".

האמן הבריטי בן ה-84 הוא לא היחיד מבין חברי להקתו לשעבר שמבטאים את הערכתם כלפי סוויפט, כאשר ב-2018 חשף פול מקרטני בריאיון ל-BBC כי הוא שאב השראה ממנה ומקהל המעריצים האדוק בכתיבת שירו "Who Cares". מקרטני תיאר את מערכת היחסים בין הזמרת האמריקאית למעריציה הצעירים כמעין קשר בין אחיות.

בנוסף לחברי החיפושיות לשעבר, גם בילי ג'ואל השווה בעבר את תופעת הסוויפטיות למעריצי הלהקה מהממלכה. ב-2023 שיתף האמן האמריקאי בן ה-75 במאמר לניו יורק טיימס כי היה באחת מהופעות ה-"Eras Tour" בפלורידה, וכי "הדבר היחיד שאני יכול להשוות אליו הוא תופעת הביטלמאניה."

אלטון ג'ון. מצטרף להשוואות לביטלס, צילום: REUTERS

עוד אמן וותיק שהצטרף להשוואה בין התופעות הוא אלטון ג'ון, שבריאיון ב-2024 למגזין "וראייטי" האמריקאי תיאר את סוויפט עצמה כ"תופעה", והוסיף: "היא כותבת שירים נהדרת. לא ראיתי משהו כזה מאז הביטלס." כזכור בשנה החולפת שברה סוויפט את שיא סיבוב ההופעות המכניס ביותר, כשאת השיא הקודם החזיק ג'ון בעצמו, עם הסיבוב "Farewell Yellow Brick Road" שהכניס כ-939 מיליון דולר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר