שחקן והמוזיקאי האמריקאי קריס קריסטופרסון משתתף בבכורה של הסרט "דרימר" ב-9 באוקטובר 2005 בווסטווד, קליפורניה. צילום: אי.אף.פי

הזמר והשחקן קריס קריסטופרסון הלך לעולמו בגיל 88

אגדת מוזיקת הקאנטרי שכיכב בשובר הקופות משנות ה-70 "כוכב נולד", נפטר בביתו בהוואי • היה מחלוצי תנועת ה"אאוטלו קאנטרי" וזכה בשלושה פרסי גראמי • "הוא האמין בכל ליבו שהיצירתיות היא מתנה מאלוהים"

[object Object]

קריס קריסטופרסון, מגדולי הזמרים-יוצרים של מוזיקת הקאנטרי ושחקן קולנוע וטלוויזיה מוערך, הלך לעולמו בביתו במאווי, הוואי, בגיל 88. משפחתו מסרה כי נפטר בשלווה כשהוא מוקף באהוביו.

קריסטופרסון נחשב לאחד היוצרים המשפיעים ביותר במוזיקת הקאנטרי. הוא חיבר להיטים רבים, בהם "Me and Bobby McGee", "For the Good Times" ו-"Help Me Make It Through the Night". שיריו בוצעו על ידי אמנים מובילים כמו ג'וני קאש, ריי פרייס וג'ניס ג'ופלין. הוא זכה בשלושה פרסי גראמי והיה מחלוצי תנועת ה"אאוטלו קאנטרי" שחוללה מהפכה בז'אנר בשנות ה-70.

קריס קריסטופרסון מופיע בטקס פרסי הגראמי ה-56 בלוס אנג'לס, קליפורניה, 26 בינואר 2014,

לצד הצלחתו במוזיקה, קריסטופרסון פיתח קריירה מצליחה כשחקן. הוא כיכב לצד ברברה סטרייסנד בגרסה השלישית של "כוכב נולד" (1976), תפקיד שזיכה אותו בפרס גלובוס הזהב. הוא הופיע ביותר מ-100 סרטים וסדרות טלוויזיה.

כתיבה פואטית וקול צרוד

קריסטופרסון נודע בכתיבתו הפואטית ובקולו הצרוד והייחודי. שיריו עסקו בנושאים כמו בדידות, ניכור וכאב, לצד חגיגה של חופש ויחסים כנים. הוא היה חבר בסופרגרופ "The Highwaymen" יחד עם ג'וני קאש, וויילי נלסון ווויילון ג'נינגס. ב-2004 הוכנס להיכל התהילה של מוזיקת הקאנטרי, וב-2014 זכה בפרס מפעל חיים מטעם האקדמיה לתקליטים.

מנכ"ל היכל התהילה של מוזיקת הקאנטרי: "קריסטופרסון האמין בכל ליבו שהיצירתיות היא מתנה מאלוהים, ושאלה המתעלמים או דוחים מתנה קדושה שכזו נידונים לכישלון ואומללות"

בשנותיו האחרונות התמודד קריסטופרסון עם בעיות זיכרון שאובחנו בטעות כדמנציה, אך מאוחר יותר התגלה כי סבל ממחלת ליים. למרות זאת, הוא המשיך להופיע עד תחילת מגפת הקורונה ב-2020. אחת מהופעותיו האחרונות הייתה בחגיגות יום הולדתו ה-90 של וויילי נלסון ב-2023.

קריס קריסטופרסון עם ג'וני קאש בטקס פרסי מוזיקת הקאנטרי בנאשוויל, טנסי, אוקטובר 1983, צילום: אי.פי

מנכ"ל היכל התהילה של מוזיקת הקאנטרי, קייל יאנג, ספד לו: "קריס קריסטופרסון האמין בכל ליבו שהיצירתיות היא מתנה מאלוהים, ושאלה המתעלמים או דוחים מתנה קדושה שכזו נידונים לכישלון ואומללות. הוא הטיף שחיי הרוח נותנים קול לנשמה, ואז יצר גוף עבודה שנתן קול לא רק לנשמתו שלו אלא גם לשלנו".

קריסטופרסון הותיר אחריו את אשתו ליסה, שמונה ילדים ושבעה נכדים. מורשתו המוזיקלית והקולנועית תמשיך ללא ספק להשפיע על הדורות הבאים של אמנים ויוצרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו