תהליך של ריפוי: הצצה לעולמם של שורדי ושורדות הנובה

תערוכה חדשה בשם "אנחנו נובה" תציג את יצירותיהם של שורדי ושורדות קהילת הנובה ובני משפחותיהם • היא תיפתח ב-8 באוקטובר בבית הצעירים

אתר מסיבת הנובה אחרי 7 באוקטובר (ארכיון). צילום: Getty Images

"אנחנו נובה" - כך נקראת תערוכה בין-תחומית חדשה שמציגה את יצירותיהם של שורדי ושורדות קהילת הנובה ובני משפחותיהם, ותיפתח ב-8 באוקטובר בבית הצעירים מזא"ה 9 בתל אביב.

תהליך של ריפוי וצמיחה. אריאל מורסיאנו, שמן על בד, צילום: מתוך "אנחנו נובה"

 

התערוכה, ביוזמת עמותת קהילת שבט נובה בשיתוף עיריית תל אביב, משלבת טכניקות וסגנונות אמנותיים שונים ומעניקה הצצה לעולמם הפנימי של המשתתפים והמשתתפות, במטרה לשקף את רוח הקהילה שנבנתה על ערכים של שותפות, חופש, אהבה למוזיקה וטבע, חברות וערבות הדדית. במסגרת התערוכה גם יתקיים פרויקט זיכרון בשם "סיפורי נובה", במסגרתו ישתפו שורדי הנובה את סיפורם האישי ומסע ההתמודדות שלהם מאז.

עבודתה של יעל רוזנבאום, צילום: מתוך "אנחנו נובה"

חלק מהמציגים מגיעים עם רקע באמנות - סטודנטים מבצלאל ושנקר - וחלקם ללא רקע מקצועי פורמלי, שהגיעו ליצירה מתוך תהליך ריפוי. בין היצירות שמוצגות בתערוכה, אותה אוצרת יעל פרבר, ניתן למצוא ציורי אקריליק על בד; רישום; ציור; וידאו; ניפוח זכוכית; ציור דיגיטלי; עבודות AI; רתכות; סאונד ועוד. בנוסף, הסטרטאפ ARVR יציג בימי התערוכה את הגלריה הווירטואלית של שורדי ושורדות הנובה במשקפי VR. 

רדן אמיר - יציקות פוליאוריטן, נעצים, ברגים ומסמרים, צילום: מתוך "אנחנו נובה"
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר