על תרומתו למוזיקה הישראלית: קובי אוז זכה בפרס יוקרתי במיוחד

ערוץ קשת 12 ישדר את טקס פרסי מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים לשנת 2024, בו זכו תשעה זוכים • כל אחד מהזוכים יקבל ממפעל הפיס פרס מענק על סך 150 אלף שקלים, כשבתחום התרבות והאמנויות אחד הזוכים הוא סולן להקת טיפקס

קובי אוז. צילום: נעם רבקין פנטון

הערב ישודר בערוץ קשת 12 טקס פרסי מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים לשנת 2024, במעמד יו"ר מפעל הפיס רו"ח אביגדור יצחקי ומנכ"ל מפעל הפיס עו"ד בני דרייפוס - יחד עם תשעת הזוכים בפרסי מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו.

פרס חדש ומיוחד על עשייה ותרומה משמעותית בתחום טיפול והתמודדות עם טראומה בקהילה על רקע המלחמה, הוענק השנה לפרופ' רננה פרס מהאוניברסיטה העברית, יוזמת ומנהלת הפרויקט HUBS-Aid לשיקום עסקים שנפגעו במלחמה.

בתחומי המדעים, ארבעה זוכים קיבלו את פרסי מפעל הפיס: פרופ' שלמה מגדסי (האונ' העברית ירושלים) - מדע והנדסה של חומרים, פרופ' עודד שוסיוב (האונ' העברית ירושלים) - ביו טכנולוגיה, פרופ' דניאל שוורץ (האונ' העברית ירושלים) - היסטוריה של עם ישראל ופרופ' נורית גרץ - חקר התרבות.

תשעת הזוכים עם יור מפעל הפיס אביגדור יצחקי ומנכל מפעל הפיס בני דרייפוס, צילום: רפי דלויה

בתחום התרבות והאמנויות זכו סולן להקת טיפקס קובי אוז על תרומתו למוזיקה הישראלית, שמעון אדף על שירה, ז'ואל אלכסיס על עריכת קולנוע ודרורית גור אריה על אוצרות.

כל אחד מהזוכים יקבל ממפעל הפיס פרס מענק על סך 150 אלף שקלים. שווי סך כל הפרסים עומד על 1,350,000 שקלים.

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "בימים מורכבים אלו בהם מדינת ישראל נמצאת במלחמה, הקטרים הראשיים לשיקום אמיתי הם התרבות, האמנות והמדע. השנה אנו מעניקים פרס חדש הקשור לעשייה ולתרומה בצל האסון הנורא שפקד את ישראל ב-7 באוקטובר והמלחמה שהגיעה בעקבותיו ומתנהלת בימים אלו במספר חזיתות במקביל, מתוך הבנה שמרבית האוכלוסייה בישראל נחשפה ונחשפת לאירועים אינטנסיביים ומשני חיים באופן ישיר או עקיף. אנו מייחלים לשובם של כל החטופים, להחלמת הפצועים, לשובם של המפונים לביתם בביטחון ומתפללים לשלומם של כל החיילים וכוחות הביטחון".

הטקס ישודר בשידורי קשת 12 הערב (ראשון) בשעה 22:45

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר