רוצים סיבוב? מכונית סוסיתא חוזרת

תערוכה החדשה במוזיאון העיר חיפה תציג את המכונית הכי ישראלית שסיפורה שזור בסיפור חייה של מדינת ישראל מיום היווסדה • "למרות התקופה הקצרה שבה יוצרה המכונית, היא מעוררת בנו עניין וחיוכים נוסטלגיים עד היום", אומר הבמאי אבי וייסבלאי, יוצר הסרט התיעודי "סוסיתא"

דגמי סוסיתא בחצר מוזיאון העיר חיפה. צילום: אבי וייסבלאי

אל גל הנוסטלגיה ששוטף את המדינה בשנה האחרונה מצטרפת תערוכה חדשה ונוסטלגית במיוחד. "סוסיתא - התערוכה", כך נקראת התערוכה החדשה במוזיאון העיר חיפה, שתציג את המכונית הכי ישראלית שסיפורה שזור בסיפור חייה של מדינת ישראל מיום היווסדה.

פועלת צובעת מכסה מנוע של סברה ספורט במפעלי "אוטוקרס", טירת הכרמל, 1967, צילום: אילן ברונר, אוסף התצלומים הלאומי לשכת העיתונות הממשלתית

מכונית הסוסיתא, שיוצרה במפעל "אוטוקרס" בחיפה, והפכה עם השנים לסמל ישראלי מובהק, תוצג למבקרים בתערוכה, דרך סיפורו של אזור מפרץ חיפה וסיפוריהן של הנפשות הפועלות מאחורי אגדת המכונית הישראלית.

הבמאי אבי וייסבלאי, יוצר הסרט התיעודי "סוסיתא", חבר לאוצרת מוזיאון העיר חיפה יפעת אשכנזי ביצירת התערוכה. הסרט מתחקה אחר שורשיה של תעשיית הרכב הישראלית שהחלה בחיפה במפעלו של יצחק שובינסקי ולדבריו "מכונית הסוסיתא היא מותג ישראלי מובהק, שלמרות התקופה הקצרה שבה יוצרה המכונית, היא מעוררת בנו עניין וחיוכים נוסטלגיים עד היום.

שובינסקי היזם במכונית סברה ספורט, צילום: מתוך עיתון "ברכב", שנות ה-60

"בתערוכה נציג את סיפורה של תעשיית הרכב הישראלית שהחלה למעשה בחיפה, ואת עלייתה ונפילתה של חברת 'אוטוקרס', שייצרה את דגמי הסוסיתא השונים. התערוכה כוללת היבטים שונים כמו הסיפור ההיסטורי, סיפורם של אספני הסוסיתות, החומר הייחודי ששימש לבניית המכוניות - הלוא הוא הפיברגלס, קטעי עיתונות וסרטים ארכיוניים, דגמי מכוניות סוסיתא מקוריים שיוצגו בחצר המוזיאון, משחקים דיגיטליים שיוצרו במיוחד לתערוכה ועוד הרבה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר