בהשתתפות שחקניות מהעולם ומהארץ: פרויקט בינלאומי שינציח את גיבורות 7 באוקטובר

פרויקט "אורות באפלה" שיזמה דנה דבורין מעניק קול לנשים הגיבורות שנלחמו בבתים, בשדות, במסיבה ובבית החולים • אל השחקניות הישראליות שמשתתפות בו מצטרפות גם כוכבות בינלאומיות

רבקה דה מורניי. צילום: יוטיוב

מאז 8 באוקטובר בחרה דנה דבורין להעניק קול לנשים שקולן לא יכול להישמע. נשים גיבורות שנלחמו בבתים, בשדות, במסיבה, ובבית החולים, שאת סיפורן בחרה להנציח. היא יזמה את פרויקט "אורות באפלה", במסגרתו העניקה חיים לעדויות מתוך תמלול מילותיהן המדויקות של הגיבורות באמצעות קטעי שמע שהוקלטו בידי שחקניות ישראליות ידועות. 

מתוך "אורות באפלה", צילום: יחצ

בין הכוכבות המקומיות שתרמו את קולן לפרויקט נמצאות לירית בלבן; מלי לוי; רותם אבוהב; חן אמסלם; אסי לוי; עירית קפלן; אולה שור; ג'וי ריגר; נלי תגר; מיקי קם ועוד. לצידן לוקחות חלק בפרויקט גם שחקניות אמריקאיות ואוסטרליות, בהן ג'ניפר ג'ייסון לי; רבקה דה מורניי; קייטי וולדר ועוד. קטעי השמע מוצגים על רקע אמנות חול שיצרו האמניות אילנה יהב, ציבי וקסמן וטלי ערן - אמנות המייצגת את האדמה עליה נלחמים, ואת הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן לשנות את המציאות בן רגע, במחי יד.

מתוך "אורות באפלה", צילום: יחצ

כעת מגיע הפרויקט החשוב הזה לתערוכה אותה מנהלת אמנותית דבורין, לצד בן זיידמן - מנהל ומפיק מוזיקלי ששימש שותף מלא ביצירת התערוכה ובהלחנת פס הקול, בשיתוף מלחינים ומעצבי סאונד אמריקאים. התערוכה תיפתח ב-5 באוקטובר במחסן 2 בנמל יפו, בה תוצג ספריית עדויות עוצמתית, רגישה ומונגשת של אותן נשים גיבורות. היא נוצרה מתוך שאיפה לייצר כלי הסברתי בינלאומי אשר יכול להעביר סיפור אנושי בדרך אמנותית ולגעת גם במי שאינו חפץ לראות את מראות הזוועה, בבני נוער ובקהל צעיר.

מתוך "אורות באפלה", צילום: יחצ

בתערוכה הרב חושית יפגשו המבקרים סביבה עשירה באלמנטים אמנותיים וחושיים מלאי חיים, הכוללים סרטוני אמנות בחול, סרטוני וידאו מוקרנים, מוזיקה ואפקטים קוליים, וכן אלמנטים של תפאורה התומכים במסע הרגשי של קהל המבקרים בה - כולם עוצבו בקפידה על מנת להמחיש את הסיפורים.

מתוך "אורות באפלה", צילום: יחצ

המבקרים יובלו דרך ציר זמן שיחל בשבת בשעה בשעה 06:29 אשר יציג בפניהם שתי נקודות מבט: נקודת מבט לאומית נרחבת, אשר לוכדת את החוויות של כלל אזרחי ישראל שחזו במתרחש מרחוק, ונקודת מבט שנייה אשר מתמקדת בגיבורות הפועלות ומגיבות לאירועים שהתרחשו סביבן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר