"נשים מנהיגות היו פועלות אחרת בסיטואציה שבה ישראל נמצאת"

חלק ניכר מהפרויקטים ביריד "צבע טרי" השנה מביעים התייחסות למצב הביטחוני ולמלחמה • אחד מהם הוא של האמן עידו מרקוס, שיציג עשרות ציורים חדשים העוסקים בדמותו של סופרמן • "הרגשה שאנחנו בתקופה שכולם מחפשים מושיע וגיבור"

גל גדות כוונדרוומן. צילום: יח"צ

סצנת האמנות הישראלית לא נכנעת למצב וב-3 ביולי ייפתח יריד "צבע טרי" - היריד לאמנות ועיצוב - שיתקיים השנה במרכז ספורט עירוני חדש בהדר יוסף תל אביב, בניהולה של חברת היכלי הספורט. גם השנה יציגו בו אמנים מוכרים וידועים לצד אמנים צעירים ומבטיחים, ותתאפשר רכישת עבודות מקוריות. 

"מאפיינים שלרוב לא מזוהים איתו, כגון תשישות, עייפות ועוד". מתוך התערוכה של האמן עידו מרקוס, צילום: ליבי קסל

חלק ניכר מהפרויקטים השנה מביעים התייחסות למצב. אמנים מהדרום ומהצפון מציגים במתחם הגלריות וישנן תערוכות שעוסקות בחוסן ותקווה ובגעגועים לישראל הישנה והטובה. אחד הפרויקטים המסקרנים הוא של האמן עידו מרקוס, שיציג עשרות ציורים חדשים העוסקים בסופרמן, גיבור על שנדמה שכולנו רק מחכים שיגיע ויציל אותנו.

"מישהו שיבוא ויעזור". האמן עידו מרקוס, צילום: ליבי קסל

"סדרת 'אוי סופרמן' היא סדרה אישית אשר נולדה בעקבות בקשה של בני בן השבע לצייר לו את גיבור העל האהוב עליו אי אז בשנת 2020", מספר מרקוס. "מאז נוצרו מעל ל-200 וריאציות של אותה דמות פופולרית עם מאפיינים שלרוב לא מזוהים איתו, כגון תשישות, עייפות ועוד תכונות ופעולות יומיומיות אנושיות".

בתקופה האיומה בה אנחנו נמצאים כולנו משוועים לאיזה סופרמן שיציל אותנו.
"מאז תחילת המלחמה והשבת הארורה נכנס ממד נוסף לפרויקט; ההרגשה שאנחנו בתקופה שכולם מחפשים מושיע, גיבור. מישהו שיבוא ויעזור. אוזלת היד הצבאית באותה שבת וההרגשה שנטשו אותנו הפיחה בי רצון לצייר גם את דמותה של וונדר וומן, בידיעה שנשים מנהיגות היו פועלות אחרת בסיטואציה בה אנו נמצאים.

"קשר כפול ליהודים". וונדר וומן מתוך התערוכה של האמן עידו מרקוס, צילום: ליבי קסל

"בנוסף יש קשר כפול ליהודים בהקשר של סופרמן ו-וונדרוומן: הדמות הומצאה על ידי היהודים ג'רי סיגל וג'ו שוסטר וכמובן גל גדות, אשר ידועה בשנים האחרונות כוונדר וומן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר