דווקא בימי מלחמה: האמן היפני הנחשב מגיע לישראל

היראקי סאווה, אמן בולט בסצנת אמנות הווידאו, יגיע לארץ לאירוע פתיחת התערוכה שלו "זרימת המים" המשלבת בין פנטזיה ומציאות • מנכ"ל מוז"א עמי כץ: "בימים מתוחים אלה זה לא מובן מאליו שאמנים ואנשי תרבות מגיעים לישראל"

מגיע לישראל למרות הכל. היראקי סאווה. צילום: באדיבות האמן

ב-27 ביוני תיפתח במוז"א (מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב) התערוכה "זרימת המים" של היראקי סאווה - אמן יפני בולט בסצנת אמני הווידאו, שחי ועובד בלונדון. סאווה מצלם מצבים שקטים במהלכים איטיים המבטאים הלך רוח זני ומשלב בעבודות הווידאו שלו אנימציה ותצלומים, פנטזיה ומציאות. בניגוד לאמנים בינלאומיים רבים שמבטלים הגעה לישראל בימי המלחמה, הוא יגיע לכאן וישתתף באירוע פתיחת התערוכה שיתקיים, כאמור, ביום חמישי הקרוב.

מתוך התערוכה של היראקי סאווה, צילום: יח"צ

בתערוכה, אותה אוצרת מרי שק, מוצגות חמש עבודות וידאו שנוצרו בין השנים 2023-2010 הנעות בין הממשי לדמיוני: מטוסים ממריאים מתוך סירים במטבח, חפצים מוכרים משנים את מידתם, צעצועי ילדים ממריאים מן המיטה וממלאים את המסך ועוד. מאגר הדימויים שמופיעים בעבודותיו של סאווה נובע מסיפורי אגדה שסיפרה לו סבתו.

בין הדמיוני לממשי. מתוך התערוכה היראקי סאווה, צילום: יח"צ

מנכ"ל מוז"א, עמי כץ: "עבודותיו הסוריאליסטיות והפיוטיות של היראקי סאווה ממחישות כיצד האמנות יכולה להפוך את היומיומי לקסום. אני מודה לו על שבחר לכבד אותנו בנוכחותו. בימים מתוחים אלה זה לא מובן מאליו שאמנים ואנשי תרבות מגיעים לישראל".

"להפוך את היומיומי לקסום". מתוך התערוכה של היראקי סאווה, צילום: יח"צ

אוצרת התערוכה, מרי שק: "האפשרות להתבונן בעבודותיו של היראקי בימים אלה היא מתנה. בתקופה כואבת ועצובה, הפואטיקה שלו עשויה לנחם אתכם ולהעלות בכם חיוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר