לראשונה מאז סגרי הקורונה: מוז"א פותח את הביתן לתרבות יהודית

במוז"א - מוזיאון ארץ ישראל ערכו אירוע חגיגי לפתיחה המחודשת • יושבת ראש מוז"א, השרה לשעבר לימור לבנת: "התרגשות מיוחדת עם צביטה בלב ודמעות בעיניים, ועכשיו במיוחד"

תערוכת "כתבי לילה". צילום: יח"צ

לאחר שהיה סגור לציבור מאז ימי מגפת הקורונה, יושבת ראש מוז"א - מוזיאון ארץ ישראל, השרה לשעבר לימור לבנת, ומנכ"ל מוז"א, עמי כץ, ערכו אירוע חגיגי לפתיחתו המחודשת של הביתן לתרבות יהודית ולפולקלור. בנוסף נפתחה התערוכה "כתבי לילה" של האמנית דפנה שלום.

הביתן לתרבות יהודית במוז"א, צילום: יח"צ

הביתן שוכן במבנה היסטורי בלב הבוסתן החדש של מוז"א, בו נמצא אחד האוספים הגדולים בישראל של יודאיקה ופריטי אתנוגרפיה ופולקלור.

בביתן מוצגת תערוכת "כתבי לילה" של האמנית דפנה שלום, תצוגות חגי ישראל ומעגל החיים היהודי, אוסף הכתובות, תצוגת יודאיקה מקומית ועוד תערוכת שונות ומתחלפות.

ארון הקודש של בית הכנסת, צילום: לאוניד פדרול

יושבת ראש מוז"א, השרה לשעבר לימור לבנת: "אי אפשר להתחיל בלי תקווה ותפילה שמשותפת לכולנו שכל 125 החטופים שנמצאים עדיין בעזה יחזרו אלינו בקרוב. הימים הקשים מהולים בשגרה שאנו מקיימים, ובכלל זה גם בחנוכת הביתן המאוד מיוחד הזה. לא עוצרים וממשיכים את החיים ככל שניתן.

קופסה מעוצבת בצורת קבר רחל בצלאל, אברהם בר אדון, ירושלים, 1915, צילום: לאוניד פדרול

"אנו פותחים מחדש את הביתן לתרבות יהודית ולפולקלור לאחר שעבר שיפוץ. בביתן אפשר לראות את השורשים של העם היהודי בכל כך הרבה מקומות ומובנים. התרגשות מיוחדת עם צביטה בלב ודמעות בעיניים, ועכשיו במיוחד. נקווה לימים טובים יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר