מוזיאון יעקב אגם. צילום: ויקטור אוסיפוב

זהו האירוע הבינלאומי שתוכלו ליהנות ממנו בחינם

ב-9 במאי ייפתחו למעלה מ-100 מוזיאונים, מצפון ועד דרום, לרגל יום המוזיאונים הבינלאומי • "נאיר זרקור על אלה הנמצאים בקו העימות בצפון ובדרום - אשר בוחרים על אף הקושי לעמוד איתן ולהמשיך בפעילות ענפה", אומרת רז סמירה, יו"ר איקו"ם ישראל

על רקע הלחימה בעזה, המערכה בלבנון והמתקפה האיראנית, עולם האמנות לא עוצר. כמדי שנה, ב-9 במאי, ייפתחו למעלה מ-100 מוזיאונים, מהצפון ועד הדרום, את שעריהם לקהל ללא תשלום לרגל יום המוזיאונים הבינלאומי.

לצד הכניסה החופשית, יקיימו איגוד המוזיאונים הישראלי והמוזיאונים ברחבי הארץ סיורים והדרכות מיוחדות, שיחי גלריה, סדנאות יצירה לילדים, חשיפה לתערוכות רצות וחדשות ועוד, והכל בהשראת הנושא השנתי "מוזיאונים למען חינוך ומחקר".

מוזיאון האדם והחי, צילום: נדב כהן יונתן

"השנה יום המוזיאונים הבינלאומי מתקיים בצל אירועי 7 באוקטובר והלחימה המתמשכת ברצועת עזה והגזרה הצפונית. בחרנו לציין את יום המוזיאונים ב-9 במאי, יום כניעת גרמניה הנאצית, במטרה להראות חזית מאוחדת של המוזיאונים למען החוסן התרבותי של ישראל ולניצחון הרוח והתרבות, במסר של תקווה ואחדות. בנוסף נאיר זרקור על המוזיאונים הנמצאים בקו העימות בצפון ובדרום - אשר בוחרים על אף הקושי לעמוד איתן ולהמשיך בפעילות ענפה", אומרת רז סמירה, יו"ר איגוד המוזאונים ואיקו"ם ישראל.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו