התפתחות דרמטית בחקירת מותו של מת'יו פרי

עשרה חודשים לאחר שכוכב "חברים" הלך לעולמו ממנת יתר של קטמין, אתרי תקשורת ברחבי העולם מדווחים על שורת מעצרים שביצעה משטרת לוס אנג'לס של חשודים שסיפקו לו את הסם • כל הפרטים

מת'יו פרי. צילום: AP

עשרה חודשים לאחר מותו של כוכב "חברים" מת'יו פרי, הערב (חמישי) אתרי התקשורת ברחבי העולם מדווחים על שורת מעצרים שביצעה משטרת לוס אנג'לס של חשודים הקשורים למותו כתוצאה ממנת יתר של קטמין באוקטובר האחרון. מספר העצורים הסופי טרם אושר, אך מדיווחים בחו"ל עולה כי מדובר במספר סוחרי סמים ובלפחות רופא אחד, כשהמעצרים המפתיעים התרחשו מוקדם יותר הבוקר, כך נמסר ממקור פדרלי הבקיא בכתבי האישום.

"הרשויות מאמינות שהסם הפך ליקר מדיי, ופרי השיג את האספקה שלו מאישה הידועה כ'מלכת הקטמין של לוס אנג'לס'", אמר המקור. ההאשמות צפויות להתפרסם במסיבת עיתונאים מאוחר יותר היום, שבה ייקח חלק התובע האמריקני של לוס אנג'לס לצד נציג מהרשות לאכיפת הסמים (DEA).

מת'יו פרי, צילום: אי.פי

פרי, שהיה בן 54 במותו, נמצא ללא רוח חיים בבריכה בביתו שבפסיפיק פליסיידס ב-28 באוקטובר 2023. משרד הבוחן הרפואי של מחוז לוס אנג'לס ייחס את מותו להשפעות החריפות של קטמין, ובחודשים שחלפו מאז מותו נפתחה חקירה במשרד, שכללה הוצאת צווי חיפוש. במסגרת החקירה נתפסו מחשבים, טלפונים וציוד אלקטרוני אחר, ובאמצעותם בדקו מי סיפק לפרי את הסם. לדברי מקורות, בצו החיפוש נחשפו תכתובות של פרי בהן דן בדרכים לקבלת הסם.

משפחתו של כתב "Dateline", קית' מוריסון, אביו החורג של פרי, מסרה אז בהצהרה כי הם מקבלים בברכה את החדשות על הפעולה של רשויות החוק. "היינו ועדיין שבורי לב ממותו של מת'יו, אך זה עוזר לדעת שרשויות החוק לקחו את המקרה שלו ברצינות רבה. אנחנו מצפים שהצדק ייעשה".

בחודשים שקדמו למותו, פרי קיבל בעירוי קטמין לטיפול בדיכאון וחרדה, אך הטיפול האחרון שלו התבצע יותר משבוע לפני מותו. הבוחן הרפואי ציין שהקטמין שנמצא בגופו של פרי "לא יכול להיות מאותו טיפול בעירוי", בהתחשב בזמן החיים הקצר של החומר, כשהנתיחה שלאחר המוות קבעה כי פרי מת כתוצאה מ"השפעות אקוטיות של קטמין".

ניידת של משטרת לוס אנג'לס (ארכיון), צילום: איי.אף.פי

לפני מותו פרי חשף כי במשך השנים הוא הוציא יותר מ-9 מיליון דולרים על ניסיונות גמילה וטיפולים כדי להתגבר על התמכרויותיו הקשות לסמים ואלכוהול, הלך לכ-6,000 פגישות של אלכוהוליסטים אנונימיים, נכנס 15 פעמים למכוני גמילה ועבר 65 תהליכי ניקוי רעלים, אך בכל פעם שהיה נדמה שהצליח לנצח את השדים שאמללו את נפשו וגופו, הם שבו לרדוף אותו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר