"חשבתי שזה סטרס": כוכבת "מלחמת הכוכבים" חשפה כי היא סובלת ממחלה

השחקנית דייזי רידלי אובחנה כלוקה במחלת גרייבס, הגורמת לעודף פעילות של בלוטת התריס • בראיון חדש למגזין אמריקני היא מספרת על התמודדותה עם הדיאגנוזה וגם נותנת עצה חשובה לנשים שמרגישות שמשהו אינו כשורה

דייזי רידלי ב"מלחמת הכוכבים". צילום: AP

דייזי רידלי חושפת: "אני חולה במחלת גרייבס". השחקנית בת ה-32, המוכרת בעיקר בזכות תפקידה כריי בשלושה מסרטי סאגת "מלחמת הכוכבים" ("הכוח מתעורר", "אחרוני הג'דיי" ו"עלייתו של סקייווקר"), אמרה בראיון שהעניקה למגזין "Woman’s Health" והתפרסם אתמול (שלישי) כי היא אובחנה כלוקה בהפרעה של המערכת החיסונית - שגורמת לעודף פעילות של בלוטת התריס - בספטמבר האחרון, לאחר שביקרה אצל אנדוקרינולוג (רופא המתמחה באבחון מצבים רפואיים הקשורים להורמונים).

דייזי רידלי ב"מלחמת הכוכבים", צילום: יח"צ

רידלי אמרה בראיון שהיא החלה להרגיש ברע בעת צילומי סרטה החדש, דרמת המתח הבריטית "Magpie". בהתחלה היא סברה שהסימפטומים מהם סבלה, אשר כללו תשישות, גלי חום, ירידה במשקל, עצבנות, רעד בידיים וקצב לב מואץ, קשורים לעובדה שמדובר בתפקיד תובעני ושזה בסך הכל סטרס, אולם הדיאגנוזה האמיתית לא איחרה לבוא. "לא קלטתי כמה רע הרגשתי עוד קודם לכן, ובמבט לאחור שאלתי את עצמי 'איך פספסתי את זה?'", סיפרה רידלי בראיון והפצירה בנשים לא להסס וללכת להיבדק אם הן חשות ברע או סובלות מסימפטומים כלשהם.

"כולנו קוראות על סטטיסטיקות של נשים שלא מאובחנות - או מאובחנות באופן שגוי - וסוג של משלימות עם המצב. זו בעצם נורמליזציה של להרגיש לא טוב", הבהירה השחקנית, שאף חשפה ב-2016 שהיא סובלת מהמחלה הגניקולוגית אנדומטריוזיס.

דייזי רידלי ב-"Magpie", צילום: יח"צ

כעת, כדי להתמודד עם המחלה, מספרת רידלי שהיא ביצעה כמה שינויים באורח חייה, כמו אימוץ תפריט נטול גלוטן, הקפדה על פעילות ספורטיבית ובאופן כללי לשים יותר לב לגוף שלה. "אם יש בעיה, אתן לא צריכות סתם לשבת ולסבול ממנה, גם אם אתן חושבות שאתן מסוגלות לחיות איתה", סיכמה השחקנית, שבשנים הקרובות צפויה לשוב לגלם את ריי בלפחות עוד סרט "מלחמת הכוכבים" אחד. שהכוח יהיה איתך, דייזי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר