בשל חשד לביצוע הונאה: האם כוכב העבר יקבל יותר מ-100 שנות מאסר?

שון קינגסטון, שהתפרסם ב-2007 בזכות להיטו "Beautiful Girls", מואשם ביחד עם אימו בסעיפי קשירת קשר לביצוע הונאה וביצוע הונאה • לפי כתב האישום שהוגש נגד השניים, הם "רכשו" מוצרי יוקרה בשווי של יותר ממיליון דולרים מבלי לשלם עליהם

שון קינגסטון, ב-2012. צילום: איי.פי.

זמר הרגאיי והראפר האמריקני שון קינגסטון עלול לרצות עונש מאסר של עשרות שנים ולבלות את שארית חייו מאחורי סורג ובריח, אם יורשע בכל ששת אישומי ההונאה שהוגשו נגדו ביום שלשום (שישי) בארה"ב.

קינגסטון בן ה-34, ששמו האמיתי הוא קישון אנדרסון, התפרסם בשנת 2007 בזכות סינגל הבכורה שלו "Beautiful Girls", שהגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד האמריקני ובמדינות רבות נוספות דוגמת בריטניה, קנדה ואוסטרליה. הלהיט הענק הפך את קינגסטון לכוכב גדול באותה תקופה, כשכמה שירים נוספים שלו זכו להצלחות גם הם, למרות שעשו זו ברמה פחות גדולה. עם זאת, בשנים שחלפו מאז התקשה הזמר לשחזר את תהילת הסינגל הראשון שלו, ועל אף ששחרר במהלך הקריירה שלו ארבעה אלבומי אולפן (האחרון שבהם הושק ב-2022) ולא מעט סינגלים, כמעט כולם דשדשו במצעדים.

בחודש מאי האחרון קינגסטון ואמו, ג'ניס טרנר, נעצרו בארה"ב בחשד לביצוע כמה מקרים של גניבה והונאה באמצעות תקשורת אלקטרונית (Wire Fraud), ושוחררו מאז בערבות. כעת, קבע חבר מושבעים פדרלי כי השניים יעמדו לדין בגין סעיף אחד של קשירת קשר לביצוע הונאה, וחמישה סעיפים של ביצוע הונאה. אם יורשעו, יוכל השופט להטיל עליהם עונש של עד 20 שנות מאסר – על כל אחד מהסעיפים (כלומר, הם יוכלו להיכנס לכלא עד ל-120 שנה בסך הכל).

לפי כתב האישום, קינגסטון ואימו הונו עסקים למכירת מוצרי יוקרה דוגמת כלי רכב, תכשיטים, מסך טלוויזיה בגודל 232 אינץ' ואפילו מיטות בשווי של יותר ממיליון דולרים, במצטבר. למעשה, השניים "רכשו" את אותם פריטים מבלי לשלם עליהם, וזאת על ידי הצגת מסמכים מזויפים וכוזבים כמו העברות בנקאיות – שמעולם לא בוצעו. כמו כן, נקט קינגסטון במצגי שווא שונים, ואף התרברב שהוא "עובד עם ג'סטין ביבר" (עימו הוא הקליט בעבר דואט) כדי לגרום לקורבנות שלו לסמוך עליו.

כבר ריצה מאסר על תנאי. צילום המעצר של שון קינגסטון // צילום: ללא קרדיט


יודגש כי בעת מעצרו, קינגסטון כבר ריצה עונש של שתי שנות מאסר על תנאי בגין סחר בסחורה גנובה, ואילו אימו כבר ריצתה ב-2006 עונש מאסר בפועל בן שנה בגין עבירת מרמה דומה.

עם מעצרם במאי האחרון, אמר עורך הדין רוברט רוזנבלט, המייצג את השניים, כי "אנו מודעים לחלק מההאשמות, מצפים להגיב להן בבית המשפט ובטוחים שנצליח למצוא פתרון הולם לשון ולאמו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר