רוג'ר ווטרס מכחיש אונס נשים על ידי חמאס ומתעמת עם פירס מורגן: "אין הוכחות"

סולן הלהקה האגדית ממשיך במסע ההכפשה האנטישמי כלפי ישראל • בריאיון שבו התעמת עם מורגן, טען ווטרס כי התינוק כפיר ביבס שוחרר בעסקה, אך המגיש הבהיר: "כפיר ביבס לא שוחרר" • ווטרס הגיב בזעם: "אתה ממציא את זה"

רוג'ר ווטרס . צילום: AFP

רוג'ר ווטרס לא עוצר וממשיך במסע השנאה כלפי ישראל. במהלך ראיון לתוכניתו של העיתונאי והמגיש הבריטי פירס מורגן, התעמת המוזיקאי, סולנה לשעבר והדמות המובילה בלהקת פינק פלויד, עם המנחה על מעשי חמאס והאשמות כלפי ישראל.

ווטרס, הידוע בביקורתו חסרת הפשרות כלפי ישראל ומי שהואשם פעמים רבות בעבר באנטישמיות, הכחיש את הטענות שחמאס אנס נשים ושרף תינוקות: "אין שום הוכחה לכך," טען ווטרס. מורגן השיב: "האמת היא שיש, ואפילו לאו"ם יש הוכחות".

בריאיון הביע ווטרס ספק גם לגבי חטיפת תינוקות וזקנים על ידי חמאס. במהלך השיחה עלה גם שמו של כפיר ביבס, התינוק שהיה לחטוף הישראלי הצעיר ביותר, בן 9 חודשים בלבד ביום חטיפתו, יחד עם אמו שירי ואחיו אריאל שהיה בן 4 בחטיפתו. ווטרס טען כי התינוק שוחרר בעסקה שהתקיימה, אך המגיש מורגן הבהיר: "כפיר ביבס לא שוחרר." ווטרס הגיב בזעם: "אתה ממציא את זה".

רגעי החטיפה של משפחת ביבס, האם שירי וילדיה אריאל וכפיר, על ידי מחבלי חמאס, צילום: ללא קרדיט

במהלך הראיון, ווטרס הוסיף ושאל: "לא יהיה נהדר אם תהיה חקירה אמיתית שתדאג להפריך את כל השקרים המגעילים שהישראלים סיפרו אחרי 7 באוקטובר?". כשמורגן ביקש דוגמאות, השיב ווטרס: "על שריפת תינוקות ואונס נשים", ומורגן התעקש: "האמת היא שנשים אכן נאנסו". ווטרס המשיך להכחיש ואמר: "אין שום הוכחה לכך".

הראיון הסוער חשף שוב, בפעם המי יודע כמה, את עמדותיו השנויות במחלוקת של ווטרס בנוגע לישראל ולחמאס, בלשון המעטה, במה שהוביל לעימות חריף בינו לבין מורגן. 

הסולן שהפך לאחד משונאי ישראל הגדולים שהיו

ווטרס, סולנה של הלהקה האגדית פינק פלויד, הוא דמות שנויה במחלוקת כבר שנים רבות בשל עמדותיו הפוליטיות הנחרצות כלפי ישראל. ווטרס נתפס על ידי ישראלים ויהודים רבים, ולא רק, כאנטישמי לאור מספר התבטאויות ומעשים אשר עוררו זעם בקהילה היהודית והישראלית. מאז ה-7 באוקטובר 2023, הוא ממשיך לעורר סערות נוספות עם אמירותיו.

בחודש אוקטובר 2023, רוג'ר ווטרס הביע תמיכה פומבית בפלשתינים והאשים את ישראל ב"טרור ממלכתי". ההתבטאות הזו הגיעה לאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, וגררה תגובות חריפות מצד ארגונים יהודיים ואנשי ציבור ישראלים. בנובמבר 2023, במהלך הופעה בברלין, ווטרס השתמש בדימויים שזוהו עם התקופה הנאצית, מה שהוביל להאשמות נוספות כלפיו בגין אנטישמיות. בהופעה לבש ווטרס תלבושת עם סרט זרוע אדום ודיבר על "שליטת ההון היהודי בתקשורת העולמית". דבריו הוקעו בכלי התקשורת הגרמניים והבינלאומיים.

רוג'ר ווטרס בהופעה בברלין, שנטען כי הציג בה סממנים נאציים, צילום: צילום מסך מתוך טיקטוק

בדצמבר 2023, ווטרס העלה פוסטים ברשתות החברתיות בהם טען כי ישראל מבצעת "טיהור אתני" בפלשתינים. הוא כינה את הממשלה הישראלית "משטר אפרטהייד" וקרא לקהילה הבינלאומית להחרים את ישראל.

כאמור, מזה שנים ווטרס לא מפספס אף הזדמנות "להיכנס" בישראל. במשך השנים, הוא קרא פעמים רבות לחרם תרבותי וכלכלי על המדינה, בנוסף לבקשות שהעביר ללהקות שתוכננו להופיע בישראל שלא להגיע למדינה. בין היתר, הוא גם השווה את ישראל למשטר הנאצי.

ההתבטאויות השנויות במחלוקת של ווטרס גררו ביקורת כלפיו גם ממוזיקאים אחרים וחברים בפינק פלויד. חברו ללהקה, דיוויד גילמור, התבטא מספר פעמים נגד האמירות של ווטרס, ואף טען כי הוא פוגע בשמה הטוב של הלהקה ובמורשתה המוזיקלית. גילמור הביע תמיכה פומבית בישראל וגינה את דבריו של ווטרס. הוא ציין כי דברי ווטרס הם "חסרי בסיס ומלאי שנאה" וכי אין להם מקום בשיח הציבורי.

העימותים בין דייויד גילמור לרוג'ר ווטרס בהקשר של ישראל מדגישים את הפערים העמוקים בין השניים בעמדותיהם הפוליטיות. בעוד ווטרס נוקט בעמדה ביקורתית וקיצונית כלפי ישראל, גילמור תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה. 

מוזיקאים נוספים, כמו מיק ג'אגר ואלטון ג'ון, הצהירו כי דבריו של ווטרס הם בגדר חצייה של קווים אדומים וכי אין מקום לאנטישמיות בעולם המוזיקה.

דייויד גילמור בהופעה. יוצא תדיר נגד ווטרס, צילום: אי.פי

ההתבטאויות האחרונות של ווטרס גרמו לגל תגובות חריפות מצידם של פוליטיקאים ישראלים וארגונים יהודיים ברחבי העולם. ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, אמר כי דבריו של ווטרס הם "חסרי בסיס ומלאי שנאה". בנוסף, נציגי ארגונים כמו הליגה נגד השמצה והמרכז לחקר האנטישמיות גינו את התבטאויותיו וקראו להחרמת הופעותיו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר