פריס הילטון. צילום: יחצ

העדות המזעזעת של פריס הילטון: "כפו עליי תרופות והתעללו בי מינית"

הדוגמנית והכוכבת לקחה חלק בדיון חשוב בקונגרס האמריקני, ושיתפה באומץ על חוויותיה האישיות כנערה במספר מוסדות טיפוליים שצילקו אותה • "כדי להתמודד עם ההתעללויות האלו העמדתי פנים שאני מישהי אחרת"

[object Object]

בכאב גדול ומתוך תחושת שליחות, פריס הילטון לקחה אתמול (רביעי) חלק בדיון חשוב בקונגרס האמריקני שדן בחיזוק מערכת רווחת הילדים האמריקנית. בקונגרס, הילטון העידה באומץ על חוויותיה האישיות כנערה במספר מוסדות טיפוליים ופנימיות שכללו התעללות פיזית ונפשית שהותירה אותה מצולקת.

הילטון, פעילה ותיקה למען רווחת ילדים ורגולציה של מוסדות אלה בשנים האחרונות, הופיעה בפני ה-House Ways and Means Committee (ועדת הדרכים והאמצעים של בית הנבחרים האמריקני) בדיון שהתמקד בחיזוק מערכת רווחת הילדים וכלל עדויות ממספר עדים מומחים - כולל הילטון. בעדותה, הילטון סיפרה כיצד "נקרעה ממיטתה" כשהייתה בת 16 ונלקחה למוסד הראשון מבין ארבעה אליהם נשלחה כדי לטפל בהתנהגותה הבעייתית והמרדנית באותם הימים, שכללה שתיית אלכוהול ובילוי במסיבות.

"התוכניות האלו הבטיחו ריפוי, צמיחה ותמיכה, אך במקום זאת לא הרשו לי לדבר, לנוע בחופשיות או אפילו להסתכל מחלון במשך שנתיים", סיפרה הילטון לוועדה. "כפו עליי לקחת תרופות ועברתי התעללות מינית על ידי הצוות. קשרו אותי בכוח ונגררתי במסדרונות, הופשטתי עירומה ונזרקתי לבידוד. התעשייה מחפשת הרווח הזו שיקרה והונתה לחלוטין את ההורים שלי באשר לטיפול הבלתי אנושי שחוויתי", הוסיפה ואמרה הילטון שחשפה בעבר את שם אחד המוסדות האלו, פרובו קניון שבמדינת יוטה, שהיה לדבריה גיהינום עלי אדמות וצילק את גופה ונפשה.

"כדי להתמודד עם ההתעללויות האלו העמדתי פנים שאני מישהי אחרת", סיפרה בראיון לאתר האינדיפנדנט הבריטי בשנה שעברה. "הכאב שחוויתי היה כ"כ קשה, שיצרתי חיים פנטסטיים של בובת ברבי. זו הייתה דמות ששמתי כמסכה כדי להגן על עצמי".

"יצרתי חיים פנטסטיים של בובת ברבי כדי להגן על עצמי", צילום: איי.פי

עבור הילטון ההתעללות הסתיימה בגיל 18 כששבה לביתה בניו יורק וסירבה במשך שנים לדבר על החוויה הטראומטית שעברה. בשנת 2020 שברה את שתיקתה בסרט "This Is Paris" בו אמרה: "הייתי אסירת תודה על כך שיצאתי משם, אפילו לא רציתי להעלות שוב את הסוגיה. זה היה משהו שהתביישתי בו ולא רציתי לדבר עליו".

במסגרת עדותה בפני הוועדה, הילטון שיתפה כיצד התוכניות האלה לנוער בעייתי הן תעשיות שמגלגלות מיליארדים ודואגות לעיתים יותר לרווחים מאשר לבטיחות הילדים. "הם מנסים להוציא כמה שפחות כסף, והסוג של העובדים שהם שוכרים הם אנשים שלא נבדקים, אנשים שלא צריכים להיות בסביבת ילדים", העידה והוסיפה כי היא מקווה שעדותה תשנה את החיים של ילדים כמוה.

פריס הילטון, צילום: אי.פי.אי

זו אינה הפעם הראשונה בה הילטון משמיעה את קולה בפני גופים ציבוריים בניסיון לשנות את החקיקה בנושא ולהגן על זכויות בני הנוער הזקוקים לטיפול. בשנת 2021 הופיעה בקונגרס ותמכה בקריאה למחוקקים לאמץ "מגילת זכויות" לילדים במוסדות טיפוליים.

"כאמא זה שובר את ליבי ולא אפסיק לפעול עד שהנוער באמריקה יהיה בטוח", אמרה בעדותה בפני הוועדה, כשהיא קוראת למחוקקים לאשר מחדש את החוק שמספק מימון לנושאי רווחת ילדים ולהעביר את חוק הפסקת ההתעללות במוסדות לילדים. "זה כבוד ותענוג להיות מסוגלת לעשות זאת עבור הילדים שאין להם קול ולהיות הגיבורה שהייתי צריכה כשהייתי ילדה מפוחדת במקומות האלה", אמרה בסיום עדותה בפני הוועדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו