כריסטינה אפלגייט ב"אתם מתים בשבילי". צילום: באדיבות נטפליקס ישראל

לאחר שחשפה את מחלתה: מכה נוספת לכריסטינה אפלגייט

בעוד שהשחקנית מתמודדת עם טרשת נפוצה ונאלצה לפרוש מהמשחק, בתה בת ה-13 אובחנה גם היא במחלה עצבית קשה • "אני מרגישה כל כך נורא שלא שמנו לב לזה", אמרה אפלגייט

[object Object]

שלוש שנים לאחר שאובחנה בטרשת נפוצה ונאלצה לפרוש ממשחק, השחקנית כריסטינה אפלגייט מתמודדת עם בשורה אישית קשה נוספת: בתה בת ה-13 סיידי אובחנה אף היא עם מחלה עצבית קשה.

את החשיפה על גילוי מחלתה, בחרה סיידי לעשות בפודקאסט של אמה "MeSsy" ביום שלישי האחרון כשהיא משתפת שכעת מצאה מכנה משותף חדש עם אמה. "יש לי משהו שנקרא POTS", שיתפה סיידי על המחלה המוגדרת כסוג של דיסאוטונומיה – שיבוש או כשל במערכת העצבים האוטונומית המאופיין בדופק מהיר בעמידה ובתסמינים דוגמת עייפות, כאבי שרירים, כאבי ראש, בחילה, קושי קוגניטיבי ותשישות מוגברת וממושכת לאחר מאמץ פיזי או קוגניטיבי.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by MeSsy (@messypodcast)

"אין לי מושג מה זה בדיוק, אבל זה קשור למערכת העצבים האוטונומית ומשפיע על הלב שלי. כשאני קמה אני מרגישה ממש ממש מסוחררת והרגליים שלי נהיות ממש חלשות, אני מרגישה שאני עומדת להתעלף", שיתפה. סיידי הוסיפה וסיפרה שלמרות שקיבלה את האבחנה הרפואית למצבה רק לאחרונה, היא חיה עם המצב הזה כבר זמן מה. "אני שונאת את זה בשבילך, יקירתי. אני באמת שונאת את זה בשבילך", אמרה השחקנית זוכת האמי לבתה. "אני עצובה אבל אני אוהבת אותך, ואני יודעת שאת תהיי בסדר. אני כאן בשבילך ואני מאמינה בך, ותודה על שהבאת את זה למודעות".

סיידי סיפרה כיצד במשך זמן רב, למרות שהתלוננה על תסמינים קשים, המכאובים שלה לא נלקחו ברצינות ונאמר לה שהיא סובלת מחרדה או מנסה להתחמק מדברים. "זה שהם לא עשו כלום בקשר לזה בהחלט פגע בי פיזית ורגשית. זה מעליב. אני מרגישה חולה ואתם אומרים לי ללכת לשיעור חינוך גופני ולרוץ מסביב למגרש פוטבול. אני לא יכולה לעשות את זה".

כריסטינה אפלגייט בצעירותה, צילום: AP

אפלגייט, כוכבת "נשואים פלוס" ו"בשבילי אתם מתים", שיתפה כיצד גם היא לא שמה לב לתסמינים של בתה. "היא לובשת שכבות של בגדים בימים חמים מאוד והיא שונאת חינוך גופני. חשבתי, 'אה, גם אני קצת הרגשתי ככה'. אני מרגישה כל כך נורא שלא שמנו לב לזה", הודתה בפני בתה. "פשוט לא ראיתי את זה בבית, יקירתי. בבית היית בסדר, אני כל כך מצטערת", התנצלה בפני סיידי - שהרגיעה אותה וסיפרה כיצד האבחון שלה עזר לה להבין עם מה אמה מתמודדת. 

בתחילת החודש אפלגייט שיתפה בפרק בפודקאסט אותו היא מגישה לצד השחקנית ג'יימי לין סיגלר ("הסופרנוס", "הפמליה"), המתמודדת אף היא עם טרשת נפוצה כבר יותר משני עשורים, כי היא סובלת מדיכאון קשה אותו אף הגדירה כ"פטאלי" והודתה כי אינה נהנית יותר לחיות. "זה משהו שאני לא חושבת שהרגשתי שנים. אני לכודה בחשיכה הזו כרגע שאני אפילו לא יודעת כמה זמן לא הרגשתי, כנראה 20 ומשהו שנים. זאת האמת. אני לא נהנית לחיות. אני לא נהנית יותר מדברים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו