מימין לשמאל: מירב לשם גונן, שלי ומלכי שם טוב, ד״ר איילת לוי, מייקל דאגלס, חגית ורובי חן. צילום: ללא קרדיט

זוכה האוסקר מבקר בישראל: "חבל שהתמונות מהטבח לא הופצו מייד בעולם"

השחקן האמריקני-יהודי, מייקל דאגלס, שכיכב בשלל סרטים חשובים בהיסטוריה ההוליוודית הגיע לישראל • הוא ביקר בתערוכה החשובה והמדוברת "שבעה באוקטובר" של הצלם זיו קורן, עדויות ממקור ראשון של מה שקרה באות • דאגלס הביע צער שבעולם לא מודעים מספיק למימדי האסון

מייקל דאגלס, ביקר היום (שישי), במרכז פרס לשלום ולחדשנות. דאגלס נפגש עם צלם העיתונות זיו קורן ומנכ"לית "מרכז פרס", אפרת דובדבני, על מנת לראות במו עיניו את התערוכה החשובה והמדוברת "שבעה באוקטובר" של קורן, עדויות ממקור ראשון של מה שקרה באותו היום וכל מה שעבר על החברה הישראלית מאז.

השחקן מייקל דאגלס ורעייתו הגיעו לבית ראש הממשלה // ארכיון | ללא קרדיט

דאגלס הביע צער ותסכול על כך שהתמונות הקשות מעוטף עזה בשבת השחורה לא הופצו באופן מיידי בעולם, מה שגרם לכישלון בהסברה הישראלית ולא ניתן מענה להפגנות הקשות נגד ישראל; דאגלס אמר שבעולם לא נחשפו לאסון שפקד את ישראל ולא היו מודעים מספיק למימדי הזוועה והחורבן.

מייקל דאגלס במרכז פרס לשלום עם הצלם זיו קורן, צילום: מרכז פרס לשלום

השחקן היהודי שכיכב בשלל סרטים חשובים בהיסטוריה ההוליוודית כמו "אינסטינקט בסיסי", "חיזור גורלי", "חיי עם ליברצ'ה" ו"וול סטריט" והפיק את הסרט זוכה האוסקר "קן הקוקיה", ידוע כתומך ישראל.

רק לאחרונה כתב בקריאה לשחרור החטופים: ״חפים מפשע כלואים ברצועת עזה ולאף אחד אין מושג מתי ואם הם ישובו הביתה. מפעוטות בני תשעה חודשים לקשישים ניצולי שואה, הם נעקרו בברוטליות מאהוביהם". דאגלס ביקר בעבר בישראל כמה פעמים, כאשר הפעם האחרונה היתה בשנת 2015.

מייקל דאגלס עם אביב בושינסקי, צילום: ללא קרדיט

במהלך מלחמת לבנון השנייה ב-2006 היה חתום על מודעה שפורסמה ב"לוס אנג'לס טיימס" שגינתה את ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו