בעקבות פוסט שקרי: בלה חדיד מסתבכת עם אינסטגרם

הסופר מודל הפרו-פלשתינית נתפסה על חם: היא שיתפה פוסט הזדהות עם עזה, שהתגלה לאחר מכן כשקרי • מה גרם להבנה כי מדובר בפייק?

בלה חדיד. צילום: AFP

ימים אחרי שהרשת סערה כשנחשפו הודעות הומופוביות וגזעניות ששלח אביה מוחמד חדיד לחבר קונגרס, בלה חדיד מעוררת סערה משלה ברשת. "עזה במחשבות שלי", כתבה חדיד (27) מתחת לסדרת תמונות של ילדים שצולמו כביכול בעזה, בהן בין היתר הם מתועדים משוועים למזון או מזכירים את קרוביהם המתים. בעוד הכיתוב של חדיד בפוסט שעלה ביום שני האחרון רמז כי מדובר בתמונה עדכנית, גולשים חדי עין הבחינו כי מדובר בתמונה שצולמה לפני יותר מעשור בשנת 2013 במחנה פליטים בזמן מלחמת האזרחים בסוריה.

בלה חדיד, צילום: AFP

במקום להוריד לחדיד את התוכן כפי שאינסטגרם מרבה לעשות כשמדובר בתוכן של אלה היוצאים נגד ההסתה והפייק ניוז המופצים על ישראל, זו הסתפקה בסימון הפוסט ככזה "שחסר בו הקשר" ו"דורש בדיקת עובדות" כיוון שהוא עלול להטעות אנשים, כשהלינק בפוסט עצמו מוביל לעמוד המפרט את הסיפור האמיתי מאחוריו ולמעשה חושף אותו כשקרי. הפוסט הוא חלק מסרט דוקומנטרי בשם "Little Palestine (Diary of a Siege)" שעשה שימוש כאמור בתמונות וסרטונים של ילדים במחנה הפליטים אל ירמוכ בשנת 2013 והועלה ליוטיוב בשנת 2022.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Bella 🦋‎‏ (@‏‎bellahadid‎‏)‎‏

זו אינה הפעם הראשונה בה חדיד עושה שימוש בתמונות האלו כדי לקדם את האג'נדה הפרו-פלשתינית שלה. בנובמבר היא שיתפה את אותן התמונות וטענה כי מדובר בתמונות ילדים בעזה מסבב הלחימה הנוכחי בין ישראל לחמאס כשהיא מציינת בכיתוב השקרי כי מדובר בתיעוד של אלפי פלשתינים חפים מפשע הנכלאים ללא מאסר.

בלה חדיד, צילום: אי.אף.פי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר