דורנן (מימין) ב"50 גוונים של אפור". צילום: איי.פי

לאחר שהורעל: כוכב "50 גוונים של אפור" אושפז בבית חולים

ג'יימי דורנן חווה בשנה שעברה דרמה רפואית, כאשר היה במגע עם זחל רעיל • התסמינים דימו התקף לב

השחקן האירי ג'יימי דורנן חווה דרמה רפואית, כשהיתקלות עם זן מסוכן ורעיל של זחל גרמה לו לפתח תסמינים שדימו התקף לב והובילה לאשפוזו בבית חולים.

את דבר האשפוז חשף חברו של דורנן גורדון סמארט, שהובהל בעצמו עם תסמינים דומים לבית החולים לאחר בילוי של השניים באתר גולף בפורטוגל בשנה שעברה.

סמארט שיחזר את פרטי הדרמה הרפואית שעברו השניים בפודקאסט של ה-BBC כשסיפר איך הוא ודורנן ("עד עצם היום הזה", "50 גוונים של אפור") היו משוכנעים בתחילה שהתסמינים שחוו היו תוצאה של שתיית יתר לילה לפני.

להפתעתם, השניים גילו כי התסמינים היו תוצר של מפגש עם תהלוכן האורן או בשמו המקצועי טוואי התהלוכה, שהוא למעשה עש רעיל. הזחלים שלו ניזונים ממחטי עץ האורן והם נושאים על גופם שערות מיקרוסקופיות המכילות חומרים רעילים שנועדו להגן על הזחלים מפני טורפים.

סמארט חשף כי יום לתוך החופשה של השניים הוא החל לחוות תחושה של דגדוג בזרוע וביד שמאל, שגרמה לו לחשוב כי מדובר בסימן לתחילתו של התקף לב.

פרמיירת הסרט "50 גוונים של אפור" (ארכיון)

סמארט פינה את עצמו לבית חולים ושוחרר אחרי בדיקות. כששב לחדר המלון, גילה את דורנן (41) מחובר לציוד רפואי. הוא סיפר לו שכ-20 דקות אחרי שעזב, גם הוא החל לחוות חוסר תחושה ברגלו השמאלית וברגלו הימנית ומצא עצמו באמבולנס. אחרי סדרת בדיקות בבית החולים שוחרר אף הוא, וסמארט נזכר איך הצוות במקום לא שכח לבקש סלפי לתיעוד המאורע.

שבוע לאחר מכן, הרופא התקשר לסמארט ועדכן אותו שיש סיכוי טוב שהתסמינים שחוו השניים נגרמו מהזחל הרעיל.

"מסתבר שיש זחלים על מגרשי הגולף בדרום פורטוגל שגרמו למוות של כלבים והביאו גברים בשנות ה-40 לחוות התקפי לב", שיתף. "מסתבר שאנחנו כנראה באנו במגע איתם והיה לנו מזל גדול לצאת מזה בחיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו