"נטפליקס קיימים בזכותי": השחקן השנוי במחלוקת בהצהרה נוקבת

גם השנה, השחקן זוכה האוסקר קווין ספייסי פרסם סרטון לרגל חג המולד שבו התראיין במה שנראה כשילוב בין חייו האישיים לדמותו של פרנק אנדרווד, אותו גילם בסדרת הלהיט "בית הקלפים" • הוא תקף את חברת הסטרימינג: "שמתי אותם על המפה והם ניסו לשים אותי מתחת לאדמה"

קווין ספייסי. צילום: רויטרס

גם השנה, לפי מיטב המסורת המפוקפקת שלו, קווין ספייסי פרסם בערוץ היוטיוב שלו סרטון משונה לקראת חג המולד, שבו טען כי לולא תפקידו כפרנק אנדרווד ב"בית הקלפים", נטפליקס, שירות הסטרימינג ששידר את הסדרה המצליחה והמוערכת, לא היו קיימים.

כזכור, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר פרסם בשנים האחרונות סרטונים שבהם התראיין בדמותו של הפוליטיקאי הנבזי וחסר המעצורים, תוך שהוא משלב בהם את דעותיו האישיות, אם כי באופן מוקצן ומתלהם, כנשיא ארצות הברית הדמיוני.

קווין ספייסי (משמאל) ורובין רייט ב"בית הקלפים", צילום: IMDB

הפעם, ספייסי/אנדרווד התראיין לאיש התקשורת האמריקני טאקר קרלסון, ששאל את השחקן השנוי במחלוקת: "בכל פעם שמישהו מפעיל את האפליקציה של נטפליקס, אתה שם באופן מסוים. אתה מכיר את זה?". בכך, התכוון קרלסון לצליל הפתיח של החברה, שמהווה למעשה מחווה לסצנה אייקונית מ"בית הקלפים", סדרת המקור המשמעותית הראשונה של נטפליקס, שבה נראה אנדרווד מכה באגרופו על השולחן הנשיאותי.

"כן, אתה יודע מה זה?" משיב ספייסי, שהכה שוב באגרופו על השולחן, כאילו היה אנדרווד. "בום-בום. לכן זה מוזר שהם החליטו לנתק איתי כל קשר על בסיס האשמות בלבד, האשמות שהוכחו עכשיו כשקריות. אני לא חושב שיש כאן שאלה בכלל. נטפליקס קיימים בזכותי. שמתי אותם על המפה והם ניסו לשים אותי מתחת לאדמה". כזכור, ספייסי זוכה מוקדם יותר השנה מכל ההאשמות נגדו בגין תקיפה מינית, אך הקריירה ההוליוודית שלו נהרסה לגמרי.

בראיון בן שבע הדקות, ספייסי בן ה-64 דיבר גם על מערכת הבחירות הנוכחית בארה"ב, והבהיר שהוא (כאנדרווד, כן?), רואה את עצמו מועמד ראוי להחליף את ג'ו ביידן בבית הלבן. "אני חושב ששנינו יכולים להסכים שצריכים להחזיר כמה מבוגרים לחדר. אם זה אומר להיות הנשיא, זו הקרבה שאני מוכן לעשות בשביל העם הזה", הסביר ספייסי-אנדרווד. "המדינה שלנו צריכה להפסיק להתנצל. יש כל כך הרבה אנשים שמתעסקים בכל כך הרבה דברים, כמו פיקוח על רובים, אבל בוא נודה על האמת - יותר אנשים נהרגים בכל יום מטרולים באינטרנט".

בסופו של דבר, הצליחו קרלסון וספייסי לבלבל אפילו אותנו, כאשר הראשון שאל מתי השחקן צפוי לשוב לעבודה. "חזרתי לעבוד ברגע שהתחלנו לדבר, טאקר", השיב ספייסי. "זה אומר שאנחנו בפרק של הסדרה, או שזה ראיון אמיתי?" הקשה המראיין. "ככל הנראה קצת משניהם. כלומר, טאקר, מה אמת ומה שקר? מהם החיים ומהי אמנות? מה אמיתי ומהי הופעה? אני אוהב שהדברים האלה מצטלבים, מפני שאז זה נהייה מעניין", סיכם ספייסי.

יחליף אותו? נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר