סערה בהוליווד: גוון סטפני ("נו דאוט") באמירה מטלטלת ושנויה במחלוקת

סולנית להקת הרוק לשעבר וכוכבת הפופ בהווה התראיינה לאחרונה והצהירה כי היא מזדהה כיפנית, זאת למרות שבפועל שורשיה הם מאירופה • דבריה עוררו סערה והיא הואשמה בניכוס תרבותי - ולא בפעם הראשונה

גוון סטפאני, צילום: WireImage

גם בשנים בהן כל משפט בראיון יכול לסבך את אומרו בצרות והמונח ״ניכוס תרבותי״ רווח מאי פעם, אפשר לסמוך על גוון סטפני שלא תתרגש ותמשיך בשלה. ולראייה - בראיון שהעניקה לאחרונה, טענה סולנית להקת נו דאוט לשעבר שהיא רואה בעצמה יפנית. אף שכמובן אין עצם אסייתית בגופה.

גוון סטפני ב-2012, צילום: רויטרס

סטפני, גם מעצבת אופנה במקצועה, התראיינה למגזין ״Allure” וסיפרה כיצד ביקרה בהרג׳וקו, אזור האופנה של טוקיו, בתחילת שנות ה-2000, ושם הבינה שהיא בעצם יפנית. יש לציין שהזמרת היא בת לאב איטלקי אמריקני ולאם אירית אמריקנית.

״אמרתי ׳אלוהים אדירים, אני יפנית׳״, סיפרה סטפני למראיינת האסייתית ג׳סה מארי קלאור. ״אני באמת כזו, את יודעת״, הוסיפה. בהמשך אותו ראיון אמרה כי היא מגדירה את עצמה חצי אסייתית וגם ״קצת ילדה מאורנג׳ קאונטי, קצת ילדה יפנית וקצת ילדה בריטית״.

למחרת הראיון פנה נציג מטעמה של כוכבת הפופ אל המראיינת וניסה להסביר לה כי לא הבינה נכון את דבריה של סטפני. קלאור הגיבה בבקשה להסבר און-רקורד מטעם הזמרת לדבריה מעוררי המחלוקת, אך צוותה בחר שלא להגיב.

נו דאוט ב-2010, צילום: רויטרס


הזמרת בת ה-53 כבר הואשמה לא אחת לאורך השנים בניכוס תרבותי. רק בקיץ האחרון היא יצרה סערה כאשר לבשה שמלה שמושפעת מהדגל הג׳מייקני והציגה תסרוקת צמות. ״זה בסדר להיות מושפע מתרבויות אחרות, כי אם אסור לנו, אז זה מפלג אנשים, נכון?״ אמרה הזמרת אז - הסבר שסיפקה גם בפעמים קודמות בהן שאלה סמלים תרבותיים.

גוון סטפני מתוך הקליפ של נו דאוט ל-"Looking Hot", צילום: מתוך הקליפ, יוטיוב

בנוסף, ב-2012 הסירה להקתה נו דאוט את הקליפ לשירה ״Looking Hot” מעמוד היוטיוב שלה, לאחר שחברי ההרכב נראו בו מגלמים ילידים אמריקניים. ההרכב מיהר להגיב אז ופרסם התנצלות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר