הזמר יזהר אשדות: "הימין המשיחי מצליח בגלל תשוקה שאין בשום מקום אחר בחברה הישראלית"

את הדברים הללו ועוד אמר הזמר והיוצר בפודקאסט "יכול להיות" של סתיו שפיר • "יש שם תשוקה שהייתה פה בתחילת המאה ה-20"

יזהר אשדות. צילום: קוקו

"לאורך כל השנים אמרתי שברור שהכיבוש חייב להסתיים וברור שצריכות להיות שתי מדינות, כי רק אז, כשיהיה את השוויון הטכני הזה לפחות, אם ירו עליי קפצון משם, מצידי שיזרקו עליהם פצצת אטום. ברגע שאני סיימתי את העוול שאני עושה - מותר הכל. אבל אני אומר לעצמי 'אולי זה לא כך, אולי הצד השני לא חושב כך'", כך אמר הזמר יזהר אשדות בשיחה עם סתיו שפיר בפודקאסט "יכול להיות" מבית ליברל שעלה אתמול (שלישי).

יזהר אשדות, צילום: קוקו

עוד הוא הוסיף כי "הימין המשיחי הישראלי מצליח מאוד כי באמת יש שם תשוקה שאין בשום מקום אחר בחברה הישראלית. יש שם תשוקה שהייתה פה בתחילת המאה ה-20. יש שם את התשוקה ואת הכוח הזה, בגלל זה הם מצליחים כל כך. אין את זה אצלנו. התשוקה להצליח ולנצח. הייתה תחושה שהתשוקה הזאת מתחילה להיווצר בשנה שעברה".

על הפוליטיקה הישראלית אמר: "אלה שמגיעים רחוק ולמעלה, והם מסוכנים יותר, הם אלה שאומרים 'יש לי את הכוח לכוון את הקהל'. זה חזק".

על מצב התרבות בישראל אמר אשדות: "אף פעם לא היה לתרבות ולמוזיקה מקום משמעותי כאן כי באמת ההישרדות והביטחון והפוליטיקה כל כך הרבה יותר חזקים כאן, שאין פה עומק תרבותי אסטרטגי. כשאתה נוסע לאנגליה או להולנד, מוזיקה זה ביום-יום שם, זה כל הזמן".

יזהר אשדות וסתיו שפיר, צילום: ללא קרדיט
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר