עידן רייכל מתפוצץ: "סיבוב שני להפקרה, נדרשת הנהגה אחראית"

הזמר והיוצר הביע את כעסו הרב נוכח שחרורו ממעצר של מנהל בית החולים שיפא ברצועת עזה – ותקף את הממשלה: "כל אחד מאשים את השני, כל אחד לא לוקח אחריות" • הוא נתן "טיפ" לעוקביו: "רק לזכור לבחירות הבאות שההבטחות האלה הן קשקוש להמונים"

עידן רייכל. צילום: קוקו

לאחר שנחשף אתמול (שני) כי מוחמד אבו סלמיה, מנהל בית החולים שיפא ברצועת עזה, שוחרר ממעצר בישראל – עידן רייכל התמלא בכעס רב, ולא חשש להביע את דעתו בנושא.

בשני סטוריז שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו, שבו יש לו 185 אלף עוקבים, תקף רייכל את ההחלטה שעוררה סערה גדולה ברחבי המדינה, והבטיח כי הציבור בישראל יעניש את המנהיגים בקלפי, כאשר יתקיימו הבחירות הבאות. לאחר מכן הוא התייחס גם לטענה כי בתי הכלא בארץ מלאים – והציע פתרון אחר.

"ההפקרה לדמותה, סיבוב שני", הכריז רייכל על רקע כתבה שדיווחה על שחרורו של אבו סלמיה. "ממשלת ימין על מלא-מלא", כתב בציניות. "רק לזכור לבחירות הבאות שההבטחות האלה הן קשקוש להמונים, והציבור כבר חכם ומנוסה. נדרשת הנהגה אחראית שלוקחת אחריות ופועלת באחריות".

הסטורי של רייכל // צילום מסך מתוך אינסטגרם


לאחר מכן, התייחס המוזיקאי לזריקת האחריות של המנהיגים מאחד לאחר: "כל אחד מאשים את השני, כל אחד לא לוקח אחריות, וכל אחד כזה לא יוכל לקבל את הקול שלכם בעתיד".

כעבור כשעה, השיב רייכל לטענות כי שחרורו של מנהל בית החולים העזתי נובע ממחסור במקומות כליאה בישראל. "ולחשוב בעצב שחיילים חרפו נפשם להביא למעצר של החלאה הזו. אין שום מצוקת מקום בבתי הכלא, ואם הייתה כזו – היו יכולים לשחרר אסירים ישראלים שמרצים מאסר על עבירות מס שוליות, כדי לפנות מקום למאסר מחבלים ועוזריהם", תקף. "איך מביטים בעיניהם של המשפחות השכולות של החיילים אשר חרפו נפשם במבצעים צבאיים בבית החולים בניהולו? איך מביטים בעיניי משפחות החטופים?".

ללא מעצורים. הסטורי של רייכל // צילום מסך מתוך אינסטגרם

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר