"לא עברתי לאבא שלי בגרון": כוכבת "האח הגדול" בראיון חשוף

פרידה עוזיאל, אחת הדיירות הבולטות בבית האח, מרגישה שעכשיו זה סוף־סוף קורה • על הכניסה לבית המפורסם רק בניסיון הרביעי: "דווקא השנה היה לי האודישן הכי מסריח"

פרידה עוזיאל. צילום: רן יחזקאל

כבר בפריים הראשון בתעודת הזהות המצולמת שלה, אפשר היה לראות שפרידה עוזיאל היא ליהוק קלאסי של "האח הגדול": מגיעה מהפריפריה (נתיבות), בעלת אישיות מהסוג שנהוג לכנות בריאליטי "צבעונית", עזבה את הבית בגיל 19, ושינתה את שמה מזיו לפרידה בעקבות הערצתה לציירת המקסיקנית האיקונית פרידה קאלו.

ואכן, לאחר כמה שבועות על המסך כבר יש לה ברזומה התמודדות עם דחייה, נמסיס רשמית ומשפטים שנשמעים כמו קטעים משירים של דיקלה. למעשה, כבר עכשיו היא מסתמנת כאחת מהדיירות הבולטות והמעניינות בעונת המלחמה של "האח".

כיום היא בת 25. את השם זיו, שבו נולדה, היא שינתה בגיל 15. "התחילו לקרוא לי פרידה, כי ממש אהבתי את פרידה קאלו", היא מספרת. "בהתחלה אנשים היו פונים אלי כפרידה והייתי מתקנת אותם, עד שמצאתי את עצמי זורמת עם זה. ביום שעברתי לתל אביב מישהו שאל אותי איך קוראים לי, ואמרתי 'פרידה'".

פרידה בכניסה לבית האח הגדול, צילום: קוקו

לא אהבת את השם זיו?

"אני לא מרגישה זיו. אף פעם לא הרגשתי. אם אני מכירה מישהו אני לא מספרת לו שקראו לי זיו, והיום כבר אין אנשים שקוראים לי ככה. זה עושה לי רעד בכל הגוף כשקוראים לי זיו. פשוט היה לי אישיו עם השם שלי והרגשתי שאני צריכה לדייק אותו".

היא נולדה בעיר נתיבות, כאמור, לחנה, מזכירה רפואית, ולגבי, עובד משמר הגבול. "אני משתדלת להיות שם בכל שבת שנייה, אבל כשאני מבקרת שם - אני לא יוצאת מהבית, אפילו לא לסופר. אין לי שם ממש חברים, ואני הולכת נטו לאמא", היא מספרת.

יש לכן קשר טוב, אתן קרובות?

"אמא שלי היא האהבה שלי ואוצר חיי. היא האוויר שלי לנשימה. עם אבא שלי אני לא ממש בקשר. היה אצלנו מורכב בילדות. היה בית לא רגיל, וכשההורים שלי נפרדו הקשר השתפר. משום מה לא עברתי לאבא שלי בגרון. לא עשיתי לו כלום, אבל כשהבית התפרק הוא התרחק ממני. מהאחים שלי הוא לא התרחק".

"אימא היא האוויר שלי לנשימה". פרידה עוזיאל, צילום: קוקו

נשמע קשוח.

"כן, זה היה לי קשה. במשך הרבה שנים ניסיתי להבין מה לא עובד ואיך אפשר לתקן, אבל היום אני יודעת שלעולם לא אהיה הילדה שאבא שלה ירים אותה על הכתפיים וייקח אותה ללונה פארק. אני חיה עם זה בשלום, והיום אני מתקשרת אליו פעם בשבוע לשאול איך הוא, כי יש לי הרבה כבוד להורים שלי".

כמו לא מעט תל־אביבים, גם היא מנהלת סושיאל, בין השאר עבור מרפאות אסתטיות. על הדברים הבאים, אגב, כדאי שהלקוחות שלה ידלגו: "העבודה שלי היא הפרנסה שלי, אבל היא לא התשוקה שלי", היא אומרת. "אני מברכת את העובדה שיש לי את הכישרון הזה, של הקופי והצילום, אבל זה רק מאפשר לי לחיות את החיים שלי בנוחות. אין לי שום עניין להתפתח בתחום".

בבית האח היא סיפרה שהיא מחפשת שמישהו יגיד לה שהיא "יפה כמו השבת" וישזור לה פרחים בשיער, אלא שמהר מאוד גילתה שתום ברכה, הדייר שהיא חשקה בו, הלך על הצפוי והעדיף את הדר שירי על פניה. הבחירה שלו הובילה לקרב חתולות בין השתיים, כשידה של פרידה על העליונה. אמנם היא נפגעה ממנו, אבל הרוב המוחלט של הצופים בבית תומך בה.

פרידה עוזיאל באודישנים ל"הכוכב הבא", צילום: צילום מסך

זו הפעם הראשונה שבה את נבחנת לתוכנית?

"זו השנה הרביעית שאני מנסה להגיע, ודווקא השנה היה לי את האודישן הכי מסריח".

היית כבר בשני אודישנים ל"הכוכב הבא". יש מצב שאת פשוט רוצה להתפרסם?

"בוא נגיד שבא לי לפנות לקהל רחב יותר. כשהגעתי ל'הכוכב' חשבתי שהנה, בתוך זמן קצר הכל יעבוד ואהיה זמרת - אבל זה לא עבד ככה. כדי להיות זמר טוב שעובד ומצליח אתה צריך לעבוד וליצור באופן עצמאי, אבל אני לא עבדתי בלהיות זמרת וזה לא קרה".

את רואה את עצמך בגמר?

"זו שאלה מעניינת. אני חושבת שאין סיבה שלא אהיה בגמר, אבל אני לא מספיק מאמינה בעצמי כדי להגיד 'וואלה, אני מביאה את המיליון'. דבר אחד בטוח: אני לא מאלה שצריכות לעוף מהר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר