גיא זו-ארץ נשבר: "אחותי מתמודדת עם הכאב הגדול ביותר"

מנחה הטלוויזיה שיתף פוסט קשה שכתבה אחותו שאיבדה את בנה בטבח 7 באוקטובר, וכתב כמה מילים על מנת לחזק את אחותו • "אני חושב עליו, כמה האור שלו חסר לנו"

גיא זו-ארץ ב"מחוברים". צילום: באדיבות HOT וקודה תקשורת

ביום חמישי האחרון התקיים פסטיבל "הנובה" בפארק הירקון שבתל אביב בהשתתפות אמנים מובילים כמו ברי סחרוף, אסף אמדורסקי ולהקת היהודים. אחד מרגעי השיא במסיבה היה כשזהבה בן שרה יחד עם אימהות שכולות את השיר "חיים שלי". מנחה "האח הגדול" גיא זו-ארץ, שאיבד את אחיינו עילי ברעם ז"ל במסיבת "הנובה" שהתקיימה סמוך לקיבוץ רעים בבוקר 7 באוקטובר, ביקש בסוף השבוע האחרון להתייחס בחשבון האינסטגרם שלו למופע ההנצחה, וחלק בתחושת הגעגוע ובחסרונו של בן משפחתו בחייו. עוד קודם לכן, זו-ארץ הפנה את הגולשים גם לדברים המצמררים שכתבה אחותו עדיטל, אמו של עילי.

גיא זו-ארץ מדבר עם אחותו. צילום: מתוך "מחוברים" באדיבות HOT וקודה תקשורת (ארכיון)

"אתמול בפארק הירקון, אימהות של נרצחי הנובה שרו עם זהבה בן", כתב זו-ארץ. "משתף את הפוסט של אחותי הגיבורה עדיטל, שמתמודדת עם הכאב הגדול ביותר. היא משתפת באומץ. אני אוהב אותך, אחותי שלי. עילי איתנו לנצח", הוסיף.

הסטורי של גיא זו-ארץ // אינסטגרם

"אני כל הזמן מוצאת אותי 'בורחת' לחו"ל", כתבה עדיטל בפוסט. "הכאב הפנימי שלי מהאובדן של עילי, עם הרעש מבחוץ כשאנחנו במלחמה, עלול להיות מחריש אוזניים. דיבורים מלאי פחדים, המשפט 'הותר לפרסום' מכווץ לי את הלב המרוסק, חרדות מהסביבה ומהמציאות – לי קשה", הודתה.

בהמשך שיתפה בדרכה להתמודד עם המצב המורכב. "קשה לי לחיות במציאות כזו, קשה לי להישאר איתנה כשהרשת והטלוויזיה מוצפות בהפחדות ושמועות מטרידות. אני יודעת שיש בתוכנו מקור של שלווה ואמת, נשמתנו הפנימית, ואני עובדת על זה כל יום, דקה ורגע. אם נצליח להתרכז בה, למצוא את הדממה שבתוכנו, נוכל לשאוב ממנה כוח להתגבר על הרעשים החיצוניים. בואו, זו לא משימה קלה, היא דורשת אומץ רב וריכוז, אך היא אפשרית.

גיא זו-ארץ, צילום: עמי שומן

"בואו ננסה להפנות את תשומת לבנו פנימה, אל מקור השקט והבהירות שיש בכולנו. נניח לאור הפנימי הזה לזרוח ולהשפיע על העולם סביבנו, במקום לתת לכאוס החיצוני לשלוט בנו. הכאוס עדיין כאן, אנחנו עדיין כאן, חייבים למצוא את השקט הפנימי של כל אחד ואחת מאיתנו, אחרת נתפרק לפני שהמדינה תתפרק".

כשעה לאחר מכן שיתף גיא בקטע וידאו מתוך המסיבה שהתקיימה בתל אביב ובו תועדה הזמרת זהבה בן כשהיא שרה עם האימהות השכולות. "חושב על עילי שלנו. כמה האור שלו חסר לנו. מתי נתעורר מחלום הבלהות הזה?", שאל בכאב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר