כוכב "האח הגדול" על הציבור החרדי: "הם ישרפו ניידות של המשטרה הצבאית"

אליאב טעטי, שגדל כדתי וחזר בשאלה, התבקש לחזות כיצד יגיב הציבור אליו השתייך בעבר בנוגע לפסיקת בג"ץ והציג בתשובתו תרחיש קודר במיוחד • "לא נצליח ללכת לעבודה, למכולת, לבלות"

אליאב טעטי. צילום: רן יחזקאל

אליאב טעטי התייחס אמש (שלישי) לנושא קרוב במיוחד לליבו: פסיקת בג"ץ המחייבת את גיוסם של החרדים תלמידי הישיבות. בסשן שאלות ותשובות בעניין שבו פצח עם הגולשים בחשבונו באינסטגרם, טעטי, שגדל כנער חרדי בבני ברק, נדרש לנבא מה עתיד לקרות מעכשיו, ובתשובתו טען כי הציבור החילוני לא מכיר מספיק את כוח התאגדותו של הציבור החרדי. 

הוויכוח של בר כהן ואליאב טעטי (ארכיון)

"תגיד, מה לדעתך יקרה? גיוס חובה לכולם. דתיים, חילונים, ערבים, כולם להתגייס. אין גיוס, אין זכויות!", כתבו לטעטי, שבחר להתמקד בעיקר בשאלה ולא בהערה. "מה לדעתי יקרה?", שאל והשיב מיד: "זוכרים את ההפגנות על הרפורמה המשפטית? אז זה בקטנה לעומת מה שיקרה", טען.

הסטורי של טעטי, אינסטגרם, צילום: אינסטגרם

בהמשך תיאר במילים כיצד לדעתו תיראה המחאה של הציבור החרדי נגד הפסיקה. "אני חושב שהציבור לא מכיר את החרדים מספיק. הייתם בישיבות? בחסידויות? סאטמר, גור, בעלז וכו'? אלה לא החרדים שאתם רואים בבית הכנסת בשבת. זה משהו אחר לגמרי. נראה לכם שהמשטרה הצבאית תיכנס לישיבות? הם ישרפו את הניידות. אתם חייבים להבין את הראש החרדי. 'מסירות נפש'. אנחנו לא נצליח ללכת לעבודה, למכולת, לבלות. הם יצאו לרחובות ברגע שהרב יגיד".

אליאב טעטי, צילום: אור גפן

רגע לפני שחתם את דבריו, העביר ביקורת על הדרך שבה חויבו תלמידי הישיבות להתגייס. "זה נכון שחייבים חיילים ושוויון בנטל, אבל לא בכוח ולא בדרך הזו כי בדרך הזו הולך להיות עלינו נטל ואכבר נטל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר