עדן הראל משנה מסלול: "שואלת את עצמי מה השם רוצה ממני"

מגישת הטלוויזיה שיתפה את הגולשים בהחלטתה להפסיק ללמד שיעורי תורה • בשיחה עם "ישראל היום" ניסינו להבין ממנה מה הוביל אותה להחלטה ומהו החלום הבא שלה

עדן הראל. צילום: ארכיון פרטי

מאז טבח 7 באוקטובר הרבה דברים השתנו אצל מגישת הטלוויזיה עדן הראל. היא החליטה לוותר על העברת שיעורי תורה, לתרום מיכולותיה עבור מי שעברו את התופת, ולהקדיש יותר זמן לביתה ולילדיה. הבוקר (רביעי) תפסנו את הראל לשיחה שבה פתחה את הלב ודיברה בפתיחות על הלך הרוח הנוכחי שלה ועל התוכניות לעתיד.

אמש קיימה הראל סשן שאלות ותשובות באינסטגרם במהלכו נשאלה מדוע הפסיקה להעביר שיעורי תורה. "המלחמה טרפה לי כמו לכולם את החיים", השיבה. "דברים השתנו, ואני שואלת את עצמי מה השם רוצה ממני בעולמו. לא בטוחה ששיעור תורה זה הדבר שלי".

הסטורי של עדן הראל, אינסטגרם,

"זה משהו שמאוד מאתגר אותי כי הידע התורני שלי הוא לא מספיק רחב לטעמי. יש שיגידו שאני לא נורמלית", מסבירה לנו עדן בתחילת השיחה עמה כשאנחנו מתעקשים להבין יותר על הסיבה שהובילה אותה להחלטה לוותר על העברת שיעורי תורה. "לקח לי המון זמן להכין את השיעור ואני פשוט לא בטוחה שזה מה שאני צריכה לעשות. אני מתה לפתוח מרכז שאני אוכל לעשות בו כל מיני דברים שאני אוכל להראות לאנשים מה זה תורה, מה זו שבת, יש לי המון חלומות".

מה המלחמה עשתה לאמונה שלך?

"זה עשה לי טוב במקום האמוני. אני יודעת שיש אנשים שאולי זה עשה להם לא טוב, אבל לי זה עשה טוב. כי בסוף זו לא חוכמה להאמין כשהכל ברור. האמונה צריכה להיות מעל שכל. המציאות מאוד מורכבת ונראה שזה רק הולך להיות יותר מורכב, אבל הכל כתוב לנו במסכת סוטה, הכל כתוב לנו בנביאים בנבואות. כתוב שככה יהיה לפני הגאולה. אז אני מחזיקה חזק מה שנקרא".

עדן הראל, צילום: ארכיון פרטי

יש איזשהו מסר שחשוב לך להעביר?

"כדי לשמור על השפיות חשוב מאוד שתעשו טוב למישהו אחר. תשפיעו. אני התנדבתי מלא עם ניצולי הנובה. עזרתי להם להביא למתחמים אמנים, הייתי בקשר, ארגנתי להם גורי חתולים. הרגשתי שאם לא אעשה משהו משמעותי למענם, אני ממש אפול לבור שחור. ואחרי זה עם החיילים הלכנו לארוז חבילות. איפה שאפשר להשפיע טוב, תשפיעו טוב. יש את נשות המילואימניקים שצריכות עזרה. אני בכוונה לא נותנת דברים בומבסטיים. יש לכם שכנה שבעלה במילואים? תעשו לה עוגה, קחו את הילדים שלה לשעתיים ותגידו לה 'שתי כוס קפה רגע בשקט'. דברים קטנים. להרבות אהבה וחסד בתוכנו ולשמוע כמה שפחות חדשות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר