פאולה רוזנברג נגד ערוץ 14: "פעם ניסו לעגן במדע שיהודים הם גזע נחות"

מנחת הטלוויזיה לשעבר התקוממה נוכח המחקר שפורסם בערוץ, שבדק את הסיכוי להינצל בטבח 7 באוקטובר לפי עמדה פוליטית • בתגובה, היא הקבילה בינו לבין תפיסתם של הנאצים: "באמת שאין מילים"

פאולה רוזנברג. צילום: אריק סולטן

אל מבול הביקורות על ה"מחקר" השערורייתי שהוצג אתמול (רביעי) בערוץ 14 שבדק את הסיכוי להינצל בטבח 7 באוקטובר לפי דעה פוליטית הצטרפה גם פאולה רוזנברג, שערכה השוואה סרקסטית בין המחקר לניסיונות הנאצים להוכיח את נחיתות הגזע היהודי.

"איך שראיתי את הניסיון לתת תוקף מדעי לעליונות קבוצה אידאולוגית אחת על פני האחרת, זה צלצל לי מוכר", כתבה רוזנברג. "תזכירו לי, היו פעם כאלו שניסו לעגן במדע את התיאוריה שלהם שיהודים הם גזע נחות יותר, לא מצליחה להיזכר מי ואיפה זה קרה".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by 𝙿𝚊𝚞𝚕𝚊 𝚁𝚘𝚜𝚎𝚗𝚋𝚎𝚛𝚐 (@paularosenberg)

היא המשיכה בקו הסרקסטי והציעה לבצע "מחקר" נוסף: "אם נזרום עם התיאוריה של ד"ר לוי (הפיזיקאי שהציג את המחקר, י"ד) וחבריו באולפן, שעמדה אידאולוגית או דת יכולות לנבא סיכוי הינצלות, זה ייאלץ לערוך מחקר המשך – מה יותר מסכן חיים, להיות יהודי או נוצרי? ואז מה יגידו ריקלין וסג"ל (המנחים שהמחקר התפרסם בתוכניתם, י"ד)? שהיהדות הורגת? שעל כולנו לעמוד בתור להטבלה כדי להגדיל את סיכויינו לחיות? באמת שאין מילים".

"סקר" ערוץ 14, צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

לקראת סיום דבריה תקפה רוזנברג את הממשלה, שלדעתה אינה ממהרת לחתור לעסקה להשבת החטופים שעדיין נמצאים ברצועת עזה בידי חמאס. "אני אגיד לכם נתון שאני בטוחה בו בלי לערוך שום מחקר: שלטון שלא נחוש לפדות את אזרחיו שהופקו ונחטפו ממיטותיהם ונמקים בשבי חמאס – מצמצם לגמרי את הסיכוי שלהם להינצל ולחיות. תבדוק אותי, ד"ר לוי. ובבקשה, תכין אחר כך גרף מתאים. תודה", כתבה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר