"כחולה סרטן, מרגיש שאחד כזה גדל בעוצמה ובמהירות בתוכנו": הזמר אדם בנבואת זעם

הזמר ערך הקבלה בין המחלה איתה הוא מתמודד למחלה שלטענתו מתפרצת בימים אלה בחברה הישראלית • לאיזה חולי התכוון ואיך הציע לעמוד מולו?

הזמר אדם. צילום: קוקו

על רקע השכול והזעזוע הרב מהטבח הנורא שהתרחש ביישובי הדרום באותה שבת שחורה לפני ארבעה שבועות, ביקש הזמר אדם בסוף השבוע האחרון להפנות את תשומת ליבם של עוקביו למחלת הסרטן, איתה כידוע הוא מתמודד בחודשים האחרונים, שאותה הוא מזהה גם בחברה הישראלית.

"כמה שנאה, כמה איבה, כמה רוע. ולא מדבר על אויבינו. מדבר עלינו. כמישהו שמסתובב בתקופה האחרונה עם סרטן בגוף ומודע למידת הנזקים שלו, מרגיש שאחד כזה גדל בעוצמה ובמהירות ממש בתוכנו, ברקמות העדינים של החברה שלנו", כתב.

בהמשך פנה באופן ישיר אל האזרחים. "מבקש מכם, ישראלים באשר אתם ובאשר מוצאכם, אמונתכם ודעותיכם הפוליטיות – די, תפסיקו. הטלטלה של השבעה באוקטובר, אותה שבת ארורה, תהדהד עוד זמן רב בתוכנו. בואו לא נאפשר לטלטלה הזאת להזיק למרקם החברתי שלנו. הסרטן הוא גידול שמשתלט ומרקיב את היכולת של הגוף שלנו להילחם, ולבסוף אם לא עוצרים אותו בזמן הגוף נכנע", הבהיר.

הזמר אדם, צילום: קוקו

בתוך כך, העניק הצצה להתמודדות שעדיין נמשכת במחלת הסרטן שהתגלתה בגופו. "לא אומר שזה קל; כימותרפיה, הקרנות, ושלל תופעות לוואי קשות מנשוא הן חלק ממה שהגוף מתמודד איתו ובכלל לא נכנס לנפש שדועכת וזקוקה לטיפול המיוחד עבורה. לי היה מזל שהגילוי היה בזמן, ועדיין כבר חמישה חודשים בתוך התופת של המלחמה הגדולה של חיי. מבקש מכם, אחיי ואחיותיי, לא לחכות שזה יהיה מאוחר מדי בעבור החברה שלנו. לזכור עכשיו, שכדי שיהיו לכולנו חיים במקום המדהים הזה שלנו, אנחנו חייבים להילחם בסרטן, במחלה. לא אחד בשני. ואם לא בשבילנו, אז בשביל הילדים, הדורות הבאים שיעמדו ויוכלו לומר בגאווה 'אני ישראלי!'".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר