לאן נעלם אלדד יניב?

איש התקשורת אלדד יניב שהיה ידוע באמירותיו הקולניות הפסיק להופיע כפאנליסט בתוכנית "הפטריוטים". יניב לא צייץ מאז ה-8 במרץ והפסיק להתבטא בפומבי ברשת

אלדד יניב בפאנל "הפטריוטים". צילום: ערוץ 14

איש התקשורת והפעיל החברתי אלדד יניב שהיה רגיל להופיע כמעט מדי ערב על מסכי הטלוויזיה ולהשמיע את דעותיו בחשבון הטוויטר שלו, לא נקלט ברדאר הציבורי כבר תקופה ארוכה.

עד לפני מספר חודשים, יניב השתתף כמעט מדי ערב כפאנליסט בתוכנית "הפטריוטים" של ערוץ 14. הציוץ האחרון בחשבון ה-"X" של יניב פורסם ב-9 במרץ ומאז לא נודעו עקבותיו. 

בשנים האחרונות הפך יניב לאחד מהמגינים הבולטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אין שאלה שיש ניצחון", הוא התבטא בתחילת המלחמה ברצועת עזה, ואף קרא להקים ממשל צבאי-ישראלי שישלוט ברצועה. ''הקבינט צריך להורות לצה''ל לנוע ולכבוש את רפיח'', צייץ יניב ב-5 במרץ. ''שם החטופים. שם הטינופות. שם מנהרות ההברחה. שם הניצחון וההכרעה''.

הציוץ האחרון של יניב בחודש מרץ, צילום: טוויטר

בחודש יוני אשתקד טען יניב בתוכנית "הפרטיוטים" כי תודרך "באופן קבוע על-ידי בכירי החוקרים במשטרת ישראל" על ממצאי החקירות נגד נתניהו, והבטיח גם לספר מי תדרך אותו: ''אני אחשוף את השמות יותר מהר ממה שאתה חושב, אנחנו תודרכנו בזמן אמת איך נראים התיקים, מי הולכים לסגור עדי מדינה ומה יש בתיקים''.

הבטחתו זו של אלדד התפוררה באוויר, יחד עם הופעותיו הפומביות שהופסקו מסיבה שאינה ברורה. באוקטובר 2023 החל יניב לשדר תוכנית אקטואליה יומית ב"גלי ישראל" אך גם את המיקרופון של תחנת הרדיו הוא עזב מבלי לנמק מדוע. 

יניב היה בעברו מקורב לאהוד ברק בתקופת כהונתו כראש ממשלה, ופרץ לתודעה הציבורית במסגרת מלחמתו בשחיתות. לאחר הבחירות האחרונות לכנסת שבהן ניצח מחנה הימין, החל יניב להתבטא בעד קבלת תוצאות הבחירות ונגד מחנה השמאל שהתקשה לקבלן.

ניסיונותינו לקבל הסבר להיעלמותו של יניב עלו בתוהו. יניב סירב להשיב לשאלות שהפננו אליו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר