כך משכירים יכולים לקבל את כספי השכירות שנה מראש, בלי דאגות

כשמחירי השכירות עולים לשמיים, יותר ויותר משכירים מוצאים את עצמם חסרי אונים מול שוכרים שמתקשים לשלם, מסרבים להתפנות ומותירים אותם עם הפסדים כבדים. הפתרון של מנורה ERN שכירות מעניק לבעלי הדירות שקט נפשי והכנסה בטוחה מראש – בלי דאגות

השכרת דירות . צילום: איור באדיבות: מנורה ERN שכירות

בשיתוף מנורה ERN שכירות

"זה היה סיוט מתמשך. חלום בלהות," מספר רוני, בעל דירה ברמת גן. "השוכר בדירה שלי היה אמור לשלם בכל תחילת חודש, וכשהתשלום הראשון לא הגיע, חשבתי שזו טעות או עיכוב טכני. נתתי לו זמן, עד שהבנתי שהוא פוטר מהעבודה, שאין לו מאיפה לשלם לי, ושאין לו כוונה לעזוב את הדירה."
לדבריו: "לפני שהוא נכנס לדירה, ביקשתי תלוש שכר, ראיתי שהוא מועסק בחברה רצינית וגם בדקתי בגוגל שהוא לא היה מעורב בהליכים משפטיים עם משכירי דירות קודמים. הוא עשה רושם של בחור הגון ויציב כלכלית, אבל המציאות חבטה לי בפנים. נקלעתי לסאגה משפטית לא נעימה, בלשון המעטה - הצלחתי להוציא אותו מהדירה רק כעבור חצי שנה, ועם הפסד של עשרות אלפי שקלים."
"אני לא איש עשיר, אני לא טייקון נדל"ן," אומר רוני. "זו דירה להשקעה שקניתי עם אשתי אחרי שלקחנו משכנתא בסכום גבוה. הגשתי נגדו תביעה על הכסף שהוא חייב לי ואפילו נפתח תיק בהוצאה לפועל, אבל אני ריאלי – ייקח שנים, אם בכלל, עד שאראה את הכסף שהפסדתי."מחירי השכירות מזנקים, והשוכרים מתקשים לעמוד בקצב ובעלי הנכסים נפגעים.

מנורה שכירות צילום : מנורה ERN שכירות,

המקרה של רוני רחוק מלהיות יוצא דופן, אלא דוגמה אחת מיני רבות לתופעה רחבה שבה משכירי דירות נתקלים בשוכרים שמפסיקים לשלם את שכר הדירה. במקרים רבים, השוכרים גם מסרבים להתפנות מהנכס, מה שמאלץ את המשכירים לפנות להליכים משפטיים, לשלם שכ"ט עורך דין ולספוג אובדן הכנסות.

במהלך השנים האחרונות חלו עליות חדות במחירי השכירות בישראל. בשנת 2022 נרשמה עלייה של 7.2% בשכר הדירה. מגמה זו נמשכה גם בשנים 2023 ו-2024, כאשר ברבעון השני של 2024 נרשם גידול נוסף של 4.4% במדד השכירות. בסך הכל, מאז 2019 עלה מדד השכירות בישראל בכ-15.4%. הגורמים המרכזיים לעליות הללו כוללים את העלאת הריבית, שהכבידה על המשקיעים והובילה אותם להעלות את שכר הדירה, יחד עם ירידה בהיצע הדירות לרכישה והביקוש הגובר לשכירות בערים הגדולות. התוצאה היא לא רק עלייה במחירי השכירות, אלא גם התמודדות גוברת של בעלי נכסים עם שוכרים המתקשים לשלם, אך מסרבים להתפנות.

השוכר מסרב לשלם ולא מתפנה מהדירה – ובעל הנכס נאלץ לפנות לבית המשפט, להוציא אלפי שקלים ולהיכנס להליך משפטי ממושך במאבק להשיב את הנכס.

הבעיה המרכזית היא שבמקרה כזה, בעל הנכס אינו רשאי לפעול באופן חד-צדדי ועצמאי, כדוגמת ניתוק הזנת המים והחשמל לדירה. עליו לשכור את שירותיו של עו"ד שיגיש בשמו תביעה לפינוי הנכס לבית המשפט. בשלב הבא, במקרה וניתן פסק דין שקובע כי על השוכר לפנות את הנכס, אך הוא לא עשה כן, יש לפתוח תיק בהוצאה לפועל, למסור לשוכר הודעת פינוי ולאחר מכן להביא קבלן הוצאה לפועל לביצוע פעולות הפינוי. במקרים לא מעטים התהליך נמשך כ-3-6 חודשים, אך אם השוכר מערער או מתנגד לפינוי, זה עלול להימשך יותר משנה, ולעיתים אף יותר.

השוכר לא משלם, והמשכיר סופג פגיעה בדירוג האשראי בשל פיגור בתשלומי המשכנתא

ההשלכות הכלכליות של מצב כזה עשויות להיות נרחבות וכבדות משקל. כאשר הנכס בבעלות מלאה של המשכיר, הנזקים הכלכליים מסתכמים באובדן שכר הדירה ובהוצאות המשפטיות הכרוכות, כולל שכר טרחת עורך דין. עם זאת, במקרים בהם על הנכס רובצת משכנתא, הבעיה מחריפה: המשכיר מחויב להמשיך בתשלומי המשכנתא במקביל להתמודדות עם הוצאות נוספות וללא הכנסות משכר הדירה. למעשה, במקרה כזה – ההשלכות לא מסתיימות בכך: הפיגור בתשלומי המשכנתא משפיע ישירות על דירוג האשראי של המשכיר. מנגנון דירוג האשראי, שהשיק בנק ישראל באפריל 2019, אוסף נתונים על היסטוריית התשלומים של כל אדם – והימצאות בפיגורים עלולה להוביל לפגיעה משמעותית בדירוג. כל פיגור או חוב לא מוסדר נרשמים ומורידים את הדירוג, מה שגורם לכך שהמשכיר יתקשה לקבל הלוואות נוספות בעתיד, ואם יקבל – זה יהיה כרוך בתשלום ריביות גבוהות.

השכירו בראש שקט: קבלו את שכר הדירה מראש לשנה עם מנורה ERN שכירות – בלי דאגות ובלי סיכונים

לאור הבעיה אליה נקלעים משכירים רבים, בשנים האחרונות חלה עלייה בביקוש לפתרונות המספקים רשת ביטחון לבעלי נכסים, המאפשרים תהליך השכרה בטוח ונטול סיכונים לבעלי הדירות. חברת "מנורה ERN שכירות" היא חברת בת של חברת מנורה  וחלק מקבוצת מנורה מבטחים החזקות בע"מ,. מנורה ERN קיימת שנים רבות וצברה ידע רב ועוצמה פיננסית המאפשרים לה לתת למשכירי הדירות שירות וערבות לשכר הדירה. כך, במקום להפקיד צ'קים ולעקוב כל חודש אחרי התשלומים, המשכיר מקבל את כספי השכירות שנה מראש, בפעם אחת, בלי דאגות, ויכול להשתמש בכסף לכל מטרה שירצה.

לרשות בעלי הנכסים קיימים שני מסלולים:

מסלול צ'קים
שלב 1: הדייר הפוטנציאלי ממלא שאלון.

שלב 2: מנורה ERN שכירות שולחת לבעל הנכס הצעת מחיר.

שלב 3: ככל שהוחלט להתקדם עם הדייר, על בעל הנכס לקבל ממנו את הצ'קים.

שלב 4: שליח מטעם מנורה ERN  שכירות יגיע לאסוף את הצ'קים.

שלב 5: מנורה ERN  שכירות תזכה את החשבון של בעל הנכס במלוא סכום השכירות השנתי בניכוי העמלה המוסכמת.

מסלול הוראת קבע

שלב 1: הדייר הפוטנציאלי ממלא שאלון.
שלב 2: מנורה ERN  שכירות שולחת לבעל הנכס הצעת מחיר.
שלב 3: ככל שהוחלט להתקדם עם הדייר, הוא חותם על הרשאה לחיוב חשבון (מול מנורה ERN שכירות).
שלב 4: מנורה ERN שכירות מחייבת את השוכר מדי חודש בתאריך שהוסכם עליו במסגרת החוזה.
שלב 5: מנורה ERN שכירות תזכה את החשבון של בעל הנכס במלוא סכום השכירות השנתי בניכוי העמלה המוסכמת.

לסיכום, הפתרון של  מנורה ERN שכירות מעניק לבעלי נכסים את השקט הנפשי שכל כך חסר להם. כאשר השוכרים מתקשים לשלם, מסרבים להתפנות ומשאירים את בעלי הדירות עם הפסדים כבדים, מנורה ERN מציעה את הביטחון הכלכלי שנדרש – קבלת שכר הדירה מראש לשנה שלמה ובלי הפתעות לא נעימות.

בשיתוף מנורה ERN שכירות

כדאי להכיר