יופי של חוף נתניה. צילום: באדיבות אגף דוברות והסברה

פנינת החוף של ישראל: מסע לאתרים התיירותיים בנתניה

בין רצועת החופים הזהובים לשווקים התוססים ואתרי התרבות, נתניה מציעה טעימה אלגנטית ומסקרנת מן המזרח התיכון *המבקרים בה מגלים עיר עם חופים יפהפיים, פעילויות ימיות וספורטיביות עשירות, אטרקציות, מוזיאוני מורשת ומרכז ללימודי מדע וחלל

[object Object]

בשיתוף האגודה לעידוד תיירות נתניה

נתניה, עיר החוף המטופחת והמוכרת של מרכז הארץ, הפכה בשנים האחרונות ליעד תיירותי פופולרי עבור משפחות ומבקרים רבים המגיעים ליהנות משלל האטרקציות העשירות והמגוונות שהיא מציעה.

ילדים בטיילת גאודי, צילום: נורית מוזס

בין רצועת החופים הזהובים לשווקים התוססים ואתרי התרבות, נתניה מציעה טעימה אלגנטית וסקרנית מן המזרח התיכון.

המבקרים בה מגלים עיר חוף נהדרת המשלבת חופים יפהפיים, פעילות ימית וספורטיבית עשירה, אטרקציות מודרניות ומרכיבים תרבותיים איכותיים. מכל אלה נרקמת חוויה מדהימה, שכדאי להיות חלק ממנה.

לקרוע את הים

חופיה היפים של נתניה הפכו לשם דבר ולא בכדי זיכו את העיר בכינוי “הריביירה של ישראל".

מדובר ב־13 קילומטרים של חופים זהובים וכעשרה קילומטרים של טיילות מטופחות, מצפון העיר לרגלי רכס מצוקי הכורכר, ודרומה עד לפתחת נחל פולג.

לאורך הרצועה – תשעה חופי רחצה מוכרזים (כולל חוף נפרד לדתיים ולחרדים), אליהם נוהרים בימי הקיץ תושבי העיר והסביבה וכן עשרות אלפי תיירים המגיעים לנפוש בנתניה.

פעילות בפלנתניה, צילום: באדיבות אגף דוברות והסברה    

בחופי הים ניתן ליהנות מקשת של מסעדות וטעמים, אירועים ואטרקציות. זאת בנוסף לפעילות ימית וספורטיבית מגוונת, הכוללת: גלישת גלים, מועדון צלילה, רכיבה על אופנועי ים, כדורעף חופים, ספורט ימי ומתקני כושר על החוף.

עושים שוק

שוק נתניה שלא הכרתם: בלב שוק נתניה נפתח מתחם תיירות, בילוי וקולינריה - חצר פתוחה תחת כיפת השמיים עם מזון טרי Farm to table, ברים, הופעות ומוזיקה וירידי לייף סטייל.

מדובר במרחב בילוי אורבני הפועל ביום ובלילה עם תמהיל של דוכני השוק האותנטיים בשילוב עם דוכני מזון ובילוי.

המתחם מורכב משני אזורים עיקריים: “בר הקופסה" - הבר השכונתי החדש בלב השוק הבנוי מ־7 באסטות שחוברו למתחם אחד.

בר יין וקוקטיילים ומטבח כשר עם אווירה תוססת כמו בשווקים ברחבי העולם; ו”הטריבונה" - מקום בילוי ואירועים בחלקה העליון של “חצר השוק”, חצר טראק קלאב עם אמנות רחוב, במה להופעות ואופציות לאירועים פרטיים.

הטריבונה מחולקת לשני אזורי ישיבה מוגדרים עם תפריטים שונים וכשרים: הטריבונה הדרומית מגישה תפריט שף חלבי והטריבונה הצפונית מגישה תפריט שף בשרי. הכניסה לחצר השוק מרחוב זנגוויל, דרך שדרת הברים המשופצת.

לרחף בחלל

גולת הכותרת של עוגני התרבות בעיר היא מתחם הפלנתניה על שם מדארמה: מרכז ללימודי מדע, חלל ותרבות יפן הכולל גן מדע, גן יפני, בריכות אקולוגיות, אולם כנסים, סדנאות לימוד, מצפה כוכבים, טלסקופים ופלנטריום דיגיטלי משוכלל. המתחם נועד לשרת את כלל אוכלוסיית המבקרים ומציע מגוון רחב של פעילויות.

הפלנתניה כמרכז מוביל בתחום החלל, בשיתוף פעולה עם סוכנות החלל הישראלית, יצר הדרכות ופעילויות המותאמות לקבוצות, משפחות ויחידים המגיעים כחלק מהקהל הרחב. במקום ניתן ליהנות מסדרת “כוכבים של סבא וסבתא", ערבי רומנטיקה בפלנתניה ופעילויות נוספות על נושאי החלל המרתקים.

חיי תרבות עשירים

רוצים קצת תרבות? “הגלריה על הצוק" היא המקום המושלם עבורכם. הגלריה ממוקמת על קו החוף, בציר המרכזי של העיר. חלל הגלריה הוא מהיפים בארץ ואת המבנה עוטף נוף עוצר נשימה של הטיילת והים.

תערוכה בגלריה על הצוק, צילום: באדיבות אגף דוברות והסברה  

הגלריה מהווה אטרקציה מרכזית בעיר וחושפת את תושביה ואת המבקרים מחוצה לה לאמנות איכותית וחוויה תרבותית יוצאת דופן. מוצגות בה תערוכותיהם של מיטב האמנים העכשוויים הפועלים בשדה האמנות הישראלי. כל תערוכה מלווה במחקר, שיח גלריה והדרכות לגילאים השונים של תלמידי בית הספר.

השוק העירוני האהוב של נתניה התחדש במתחם תיירות, בילוי וקולינריה -חצר פתוחה תחת כיפת השמיים

עוד מקום שאסור לפספס הוא בית הבאר. בשנת 2003 החליטה עיריית נתניה לשקם את בית הבאר ולהופכו למרכז מבקרים חדש ומושך המספר על ראשיתה של המושבה נתניה.

חצר השוק, צילום: רן אליהו

בקומת הקרקע ממוקמת הבאר אשר עברה תהליך של שיקום, כאשר בקומה העליונה מוצג אוסף נדיר של חפצים, מיצגים, תמונות וסרטים המתארים את התהליך הראשוני בהתהוותה של העיר.

היסטוריה פורצת גם דרך המוזיאון לתולדות נתניה. המוזיאון פועל במבנה היסטורי ששופץ על ידי העירייה והפך למרכז תיעוד לתולדות העיר.

ייחודו של המוזיאון בכך שהוא משמר את הסיפור המיוחד של יזמות פורצת דרך ונותן מקום לסיפורו של עובד בן עמי שאומנם הקים מושבת פרדסים, אך חלם על עיר ובתעוזתו חלם והקים עיר קיט.

במסגרת המוזיאון מתקיימים מגוון סיורים והדרכות בנושאים שונים ובשפות שונות, המותאמים למבוגרים, לילדים ולמשפחות-סיורים מזמרים, סיורים תיאטרליים, סיורים רגליים ורכובים. הסיורים עוסקים בנשים מובילות, בנושאים ירוקים, לאורך הים, בשווקים, סיורי גרפיטי ועוד.

המוזיאון פתוח בשישי ובשבת והכניסה ללא עלות, כאשר בכל שבת ניתן למצוא בו פעילויות מתאימות למגוון גילאים.

בשיתוף האגודה לעידוד תיירות נתניה