תעשייה –הדור הבא

קבוצת יוקה פארק מתמחה בהקמת מתחמי תעשייה בעירוב שימושים * עם 12 פרויקטים ברחבי הארץ, מספקת הקבוצה לבעלי עסקים סביבת עבודה מודרנית ואיכותית, ומציעה פתרונות מגוונים תוך שדרוג הנוף העירוני

יוקה פארק באופקים - "הקובייה". צילום: (הדמיה) : שאולי חמוי

בשיתוף קבוצת יוקה פארק

תחום התעשייה בשימושים מעורבים בישראל נמצא בפריחה יוצאת דופן, והופך למוצר הכי אטרקטיבי בענף הנדל"ן. על רקע ההאטה בתחומי המשרדים והמגורים, נוסקים הביקושים לשטחי תעשייה איכותיים ומודרניים: נתוני הלמ"ס מראים כי בחמש השנים האחרונות נבנו בממוצע כמיליון מ"ר בשנה של שטחי תעשייה ולוגיסטיקה, המהווים כ־38% מסך שטחי התעסוקה במדינה.

קבוצת יוקה פארק, בראשות היזמים עו"ד משה אביטן ויואב שחר והמנכ"לית חוה מיכאלי, נמצאת בחוד החנית של מהפכה זו, עם פריסה מרשימה של 12 פרויקטים פורצי דרך ברחבי הארץ והיקף בנייה של יותר מ־600 אלף מ"ר ושווי מכר של כחמישה מיליארד שקלים.

המגמה המובילה כיום בתחום התעשייה היא פיתוח מבנים רב-תכליתיים המשלבים תעשייה קלה, מלאכה, אחסנה, לוגיסטיקה ומסחר תחת קורת גג אחת. יוקה פארק מתמחה בייזום ופיתוח מתחמים מסוג זה, תוך התמקדות במיקומים אסטרטגיים על צירי תחבורה מרכזיים וקירבה למרכזי אוכלוסייה. החברה מציעה מגוון פתרונות לעסקים קטנים ובינוניים הזקוקים לשדרוג ולמעבר מאזורי תעשייה מיושנים לסביבת עבודה מודרנית ואיכותית יותר.

פרויקט הדגל הוא "יו-פארק סגולה", פארק העסקים הגדול בישראל לתעשייה בשימושים מעורבים, בהיקף של כ־90 אלף מ"ר. הפרויקט כולל אולמות בגדלים החל ממאתיים מ"ר, המתאימים למגוון שימושים כגון תעשייה קלה, מלאכה, אחסנה ומסחר.

פרויקט מרשים נוסף הוא "יוקה פארק אופקים", הנבנה על שטח של עשרה דונם, ויכלול כ־22 אלף מ"ר של מבנים מודרניים לתעשייה קלה, מסחר ואחסנה. הפרויקט מתוכנן כמבנה טריפלקס (שלוש קומות ושלוש חזיתות), ויציע ללקוחות יחידות מ־150 עד 300 מ"ר, המתאימות הן למשתמשי קצה והן למשקיעים.

גם במרכז הארץ הקימה יוקה פארק מתחמים פורצי דרך, כמו "יוקה פארק הכשרת היישוב" בראשון לציון. המתחם הייחודי, בסגנון מבני התעשייה של ברוקלין משנות ה־30', משתרע על פני 21 אלף מ"ר ומשלב שטחי מסחר, תעשייה, מלאכה ולופטים במיקום אסטרטגי, סמוך לתחנת הרכבת. בפרויקט התקבלה תעודת גמר והוא נמצא ממש לפני אכלוס.

לקבוצה עוד שני פרויקטים סמוכים מאוכלסים - בראשון לציון בשטח של כמאה אלף מ"ר ובאזור התעשייה "מעויין שורק". כל אחד מהפרויקטים - שכבר פעילים ונמצאים במקום בעל נגישות מעולה, סמוך לכביש 4 וכביש 431 - כולל שטחי תעשייה בשימושים מעורבים. בצפון יוזמת הקבוצה את "יוקה פארק עפולה", שקיבל לאחרונה היתר בנייה. הפרויקט מציע 40 אלף מ"ר של אולמות תעשייה מודרניים בגדלים של 300-150 מ"ר, עם נגישות מלאה למשאיות עד הקומה העליונה. כשלושים אחוזים משטחי הפרויקט כבר נמכרו.

ובדרום, "יוקה פארק יהלומים" באשדוד צפוי להוות מוקד תעסוקה אזורי חשוב, עם כעשרים אלף מ"ר שטחי מסחר, תעשייה ומלאכה, בסמוך למגורים. המבנה, הנמצא על מגרש של כעשרה דונם, כולל חמש קומות, ובין היתר מאכלסות את הפרויקט חברות לחומרי בניין, ציוד למסעדנות ורכב ויודאיקה.

בבאר שבע משווקת כיום הקבוצה בפריסייל את "יוקה פארק באר שבע". המתחם, שיקבל בקרוב היתר בנייה, ממוקם בכניסה לאזור התעשייה, סמוך לאיקאה ובקרבת שכונת הפארק ומרכז העיר. מדובר במתחם רב תכליתי של כ־25 אלף מ"ר, המחולק לאולמות ושטחים קטנים של כ־500-150 מ"ר. השטחים מתאימים למגוון שימושים, ביניהם תעשייה קלה ומלאכה. כמו כן ליוקה פארק פרויקטים באשקלון, רמלה, אשדוד, פתח תקווה ועוד.

בית לעסקים

הצלחתה של יוקה פארק נובעת משילוב של חזון, מקצועיות ויכולת ביצוע. החברה מפעילה פלטפורמה מתקדמת לאיתור הזדמנויות נדל"ן, תוך שימת דגש על עבודה מול רשויות מקומיות לייעול הליכי התכנון והרישוי. שותפויות אסטרטגיות עם חברות מובילות כמו יובלים וקרסו מחזקות את מעמדה כמובילת השוק. יוקה פארק נחושה להמשיך ולהרחיב את פריסתה הארצית כדי לתת מענה לביקושים הגוברים.

נדבך נוסף ומשמעותי שמייחד את פעילות החברה הוא ההבנה וההתייחסות אל בעלי העסקים באזורי התעשייה כאל קהילה  - קהילה עסקית, איכותית ומשמעותית לכלכלה הישראלית, כזו שעד היום הייתה מתחת לרדאר, סבלה מתדמית "מסורתית" ולא קיבלה את היחס הראוי לה. רוב העסקים שמאכלסים את הפרויקטים הם עסקים תעשייתיים נקיים, מודרניים וטכנולוגיים, שראויים למתחמים איכותיים וחדשניים.

המטרה היא להקים בית איכותי ומודרני לעסקים בכל עיר מרכזית, ובמקביל לתרום לשדרוג הנוף העירוני, לחיזוק הכלכלה המקומית ולשיפור חייהם של תושבים ובעלי עסקים כאחד.

השקת פרויקט יוקה פארק בהכשרת היישוב, צילום: אנטון פילין מפילין שואו

בהינתן קצב הצמיחה המהיר והמחסור בשטחי אחסנה ולוגיסטיקה לנפש בהשוואה לעולם המערבי, לתחום התעשייה בשימושים מעורבים צפוי עתיד מזהיר. עם הבשלת הפרויקטים הקיימים וייזום פרויקטים נוספים, תמשיך יוקה פארק להתוות את הסטנדרט ולהנהיג את המגמות בענף.

בשיתוף קבוצת יוקה פארק

כדאי להכיר