פרסומות למוצרי הגיינה לנשים לא פעם עוררו סערה וביקורות ציבורית. מהביקורת על הנוזל הכחול שאמור לדמות מחזור ועד חברות שמציגות לנו ש"את יכולה לעשות הכול - בעזרת התחבושת שלנו". גם הפעם, קמפיין לתחבושת היגייניות של חברת "קוטקס" ברשתות החברתיות הצליח לעורר זעם רב, לאחר שנטען בקמפיין כי "למחזור שלך יש ריח".
כמה משפיעניות ויוצרות תוכן מוכרות עם מאות אלפי עוקבים לקחו חלק בקמפיין השנוי במחלוקת בטיקטוק. הקו של כולן היה זהה: "למחזור שלך יש ריח, ובעזרת התחבושות החדשות של 'קוטקס', תימנעי מכך שיריחו אותך במרחב הציבורי".
בסרטונים שהועלו והגיעו למאות אלפי צפיות, הציגו המשפיעניות סיטואציות שונות מחייהן שבהן הן דואגות מכך שאחרים במרחב הציבורי "מריחים את המחזור שלהן, ועכשיו כולם יידעו שהן במחזור". לפי הקמפיין, "למחזור שלך יש ריח - וצריך לדבר על זה".
הסרטונים שעוררו סערה כבר הספיקו להימחק מהפלטפורמה, אבל הביקורות, כאמור, זועמות, והזעם הופנה גם כלפי החברה וגם כלפי המשפיעניות שלקחו חלק בקמפיין.
"הבנות שלקחו חלק בקמפיין, אתן לא מתביישות?", הכריזה ד"ר ריבה, משפיענית טיפוח ודוקטור לביולוגיה עם כ-150 אלף עוקבים בטיקטוק. "סך הכל מחזור, למה להציג את זה ככה? אף אחד לא מריח מה יש בתחתונים שלך. מה הקטע לעשות קמפיין שכל כולו מעודד חוסר ביטחון? איפה חוש האחריות שלכן?".
@dr.riva#טיפוח#skincaretips#skincareroutine#שגרתטיפוח♬ original sound - DR.RIVA👩🏻🔬
"הן בעצם מציגות שמחזור זה דבר מביך, שיש לזה ריח, ושכולנו מתביישות בזה", הרחיבה רוני רמז, משפיענית שמקדמת דימוי גוף חיובי. "גם ככה מחזור הוא דבר שלא מדברים עליו כמו שצריך עם נערות, מה שהופך אותנו לנשים מבוגרות שסולדות מלדבר עליו ומתביישות מהדבר הכי טבעי שהגוף עושה. זה מייצר חוסר ביטחון".
@roni_remezטוב גם לי בא להגיד משהו על הפרסומת של קוטקס
גם ריקי רוטר, משפיענית ומתמודדת "האח הגדול" לשעבר, הגיבה: "זה נורא ואיום, רואות את הסרטון הזה אלו ילדות קטנות. יכול להיות מאוד שהן אפילו לא קיבלו מחזור, וזה נכנס אליהן. בחיים שלי לא יצא לי להריח מישהי במחזור. אנחנו בעיקר שיפוטיים כלפי עצמנו, זה לא קשור למחזור, פשוט לשמור על הגיינה. יש לכן השפעה לא קטנה, שימו לב מה אתן מפרסמות. בשורה התחתונה - קמפיין שהוא לא רק לא מוצלח, אלא גם יכול לייצר נזקים".
@riki.rotter.mediaשומעות? אין לכן ריח
מחברת "קוטקס" טרם נמסרה תגובה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו