תכניסו ליומן: אלו ימי חגיגות המבצעים וההנחות באינטרנט

עושים סדר: חגי הקניות שמצוינים בחודש נובמבר כוללים את שופינג איי אל, יום הרווקים הסיני, הבלאק פריידי וסייבר מאנדיי - כאשר בימים אלו ישנם סיילים שווים במגוון חנויות ותחומים • אספנו עבורכם מידע חשוב לקראת השופינג של החודש הקרוב - למה כדאי לשים לב?

בלאק פריידי בדרך - חגיגת הקניות של חודש נובמבר. צילום: PEXELS

חודש נובמבר נחשב לכזה שמהווה את שיא המכירות בעולם, לנוכח חגי הקניות הגדולים אשר מצוינים בחודש זה. בנוסף ליום הרווקים הסיני, הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי, בישראל יצוין גם שופינג איי אל, שמקדים מדי השנה את החגים הבינלאומיים, בשאיפה לנגוס לא מעט מנתחי השוק של חודש זה.

לאור המכירות הרבות אשר יוצעו אונליין, כדאי לשקול היטב מה לקנות ולחשוב אם מדובר במבצע אטרקטיבי או שמא כדאי לחכות למבצע שווה יותר. למשל, במידה שמדובר במוצרי אופנה וישנו חשש כי המידות והצבעים יאזלו, כדאי לשקול לקנות אם מדובר במבצע שנחשב לאטרקטיבי. כמו בכל רכישה באתרי אונליין בחו"ל, צריך לזכור שבהזמנות מעל 75 דולרים משלמים מע"מ בגובה של 17 אחוזים.

בלאק פריידי בלונדון, ב-2017, צילום: אי.פי.איי.

שופינג איי אל - 6 ו-7 בנובמבר

זו השנה ה-11 ברציפות שבה חודש הקניות ייפתח עם אירוע הקניות הישראלי שופינג איי אל של גוגל. מדי שנה גוגל מקדימה את החגים הבינלאומיים על מנת למשוך את תשומת הלב לעסקים הישראליים ולהסיט את תקציב הצרכן הישראלי למותגים המקומיים. האירוע השנה הוא בסימן תמיכה בעסקים הישראליים בתקופה הקשה, ובמהלכו יוצעו מותגים חדשים ומקומיים וגם מבצעים.

ההנחות משתנות בין העסקים ובין התחומים והקטגוריות. ההנחות בדרך כלל נעות סביב ה-15 אחוזים, ויכולות אף להגיע ל-50 אחוזי הנחה, באמצעות מבצעים כמו 1+1 ועוד, או מבצעים אחרים כמו קנה שלושה מוצרים וקבל את הרביעי במתנה.

בגוגל ישראל מציינים כי כשבוע וחצי לפני ימי המכירות נרשמו יותר מ-2,000 עסקים שיציעו הנחות משמעותיות על מגוון רחב של מוצרים כמו ריהוט, אופנה, קוסמטיקה וטיפוח, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, צעצועים ומשחקי ילדים, מוצרי קולינריה ועוד.

אתר שופינג איי אל, צילום: צילום מסך

יום הרווקים הסיני - 11 בנובמבר

חג הרווקים הפך להיות עם השנים יום משמעותי מאוד בחגיגת הקניות של חודש נובמבר, בעיקר באתרים הסיניים, וקבוצת עליבאבא הייתה זו שזיהתה את הפוטנציאל השיווקי ושברה שיאי מכירות. מאז, אתרים רבים ברחבי העולם כמו טימו ואמזון ואף אתרים ישראליים, מציעים בתאריך זה מבצעים אטרקטיביים שכדאי לשים לב אליהם.

 

אתר עליבאבא, צילום: ללא

בלאק פריידי - 29 בנובמבר

הבלאק פריידי נחשב לחגיגה הראשית של חודש נובמבר. במקור, מדובר ביום שישי האחרון בחודש נובמבר שפותח את עונת השופינג שבין חג ההודיה בארצות הברית לחג המולד, אך מאז הוא תורגם לימי מכירות שיכולים להימשך אף שבוע.

רבים זוכרים את תמונות הצרכנים האמריקנים שצובאים על דלתות החנויות בזמן הפתיחה. מאז תרבות הצריכה השתנתה, ובנוסף לחנויות מוצעים מבצעים ברוב האתרים האמריקניים. בנוסף לאתרים המציעים שילוח ישירות לישראל, ישנם כאלה שיציעו בימים אלה מבצעים אגרסיביים בארה"ב, ולכן כדאי לבחון את עלות השילוח לישראל.

ההנחות הגדולות ביותר בבלאק פריידי מוצעות על סמארטפונים, מחשבים ניידים, טאבלטים, מוצרי חשמל ופריטי אופנה. גם בקניונים בישראל ובאתרים הישראליים יציינו את היום הזה עם מגוון רחב של מבצעים. עם זאת, היות שמכירות סוף העונה בתחום האופנה יתקיימו לאחר מכן, לעיתים עדיף לחכות להן.

בלאק פריידיי בניו יורק, ב-2018, צילום: איי.פי.

סייבר מאנדיי - 2 בדצמבר

הסייבר מאנדיי מסיים את חודש השופינג הגדול והוא מהווה את ההזדמנות האחרונה לרכוש מוצרים בהנחות. הוא מתקיים ביום שני שלאחר חג ההודיה ובניגוד לבלאק פריידי, הוא מתקיים ברובו ברשת. חג קניות זה מתמקד בעיקר בתחום הטכנולוגיה והמשחקים, ומציע הנחות על פריטים בתחום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר