הרשות להגנת הצרכן לארקיע: "אם לא תורידו מחירים - נטיל עליכם קנסות"

על פי בדיקה של הרשות לצרכן, מחירי הטיסות של ארקיע עלו במאות דולרים מעבר למחיר המקובל בתקופה האחרונה • הממונה על הרשות, קובי זריהן, הבהיר כי מדובר בהעלאת מחירים ניכרת וחריגה על רקע המצב הביטחוני המיוחד

מטוס ארקיע. צילום: קוקו

הרשות להגנת הצרכן פנתה היום (שני) לחברת ארקיע במכתב אזהרה מפני העלאת מחירי הטיסות באופן חריג בתקופה האחרונה. במכתב, שנשלח למנכ"ל החברה, עוז ברלוביץ', הזהיר הממונה על הרשות, קובי זריהן, כי אם המחירים לא יחזרו לרמתם המקובלת, יוטלו על החברה קנסות.

נתב"ג, צילום: יוסי זליגר

זריהן ציין כי מחירי הטיסות עלו במאות דולרים והביע חשש לניצול לרעה של מצב החירום לצורך העלאת מחירים בלתי סבירה, במיוחד לקראת חגי תשרי. זריהן ציין במכתבו: "ככל ומחירי הטיסות ימשיכו להיות ברמה המתוארת לעיל ולא יחזרו למחירם המקובל, אאלץ לפעול לעשות שימוש בכלים המוקנים מכוח החוק לתיקון המצב".

הרשות ביצעה בדיקה מדוקדקת וגילתה כי בתקופה האחרונה, בעיקר בימים האחרונים, מחירי הטיסות של ארקיע עלו במידה ניכרת. לדוגמה, טיסה מאתונה לישראל בתאריך 1 באוקטובר 2024 עולה באתר החברה 899 דולר, בעוד שטיסה בתאריך 7 באוקטובר עולה 783 דולר, וטיסה בתאריך 26 באוקטובר עולה 832 דולר – כל המחירים מתייחסים לאדם אחד בלבד.

קובי זריהן, צילום: ללא קרדיט

זריהן הדגיש את הצורך בהגנה על הצרכנים במצבי חירום, במיוחד כאשר מדובר בשירותים חיוניים כמו טיסות. הוא סיים את מכתבו במילים: "אין חולק, ואין צורך להרחיב היריעה באשר למצב החירום בו אנו מצויים ולחיוניות לפיה ישראלים רבים נדרשים לשירותי טיסה לישראל או ממנה וזאת ערב חגי תשרי".

מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ', צילום: ללא קרדיט

מוקדם יותר אמר עוז ברלוביץ מנכ"ל ארקיע: "אני רואה בחומרה את החלטת EASA להפסיק את כל הטיסות לישראל ולהפקיר עשרות אלפי ישראלים ברחבי העולם, בטח בערב חגי תשרי. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לצוותי האוויר והקרקע של החברה שעובדים 24/7 על מנת להחזיר את כולם הביתה. אני מקווה שהציבור יקבל בהבנה שאנו בעיצומה של מלחמה ולא מוותרים עד שכולם יחזרו הביתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר